یک بانک تخصصی میخواهد عرضه اولیه کند

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، علی صالح‌آبادی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» با تاکید براینکه امسال، با موافقت بانک مرکزی ۲۵ درصد از سهام شرکت تامین سرمایه تمدن و نیز ۱۷ درصد از سهام بانک مشترک ایران و ونزوئلا در بورس عرضه می‌شود، گفت: منابع کسب شده از عرضه این سهام، صرف اعطای تسهیلات به مشتریان بانک خواهد شد.

همکاری « رانفور » با بانک توسعه صادرات

Submitted by admin on

شرکت خدمات انفورماتیک: ابوطالب نجفی مدیرعامل این شرکت در مراسم بهره‌برداری از بستر بانکداری باز در بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه بانک‌ها از سوی مشتریان تحت‌فشار هستند، گفت: نسل جدید مشتریانی که در رده مشتریان حقیقی یا حقوقی در دنیای دیجیتال متولد می‌شوند، انتظاراتشان از صنعت بانکی و موسسات مالی متفاوت از گذشته بوده و بانک ملزم به ارائه خدمات مورد نیاز آنها است.

تامین مالی 4 طرح پتروشیمی

Submitted by admin on

به گفته علی صالح آبادی که با «نیپنا» صحبت کرده درحال حاضر این بانک در راه اندازی و توسعه 4 طرح پتروشیمی مشارکت دارد که پتروشیمی بوشهر، گچساران، سلمان فارسی و کرمانشاه را شامل می‌شود.

تسویه معاملات نفت به زودی بورسی می‌شود

Submitted by admin on

شرکت ملی نفت در دولت‌های نهم و دهم بنا داشت فرآیند عرضه نفت خام را از طریق بورس انجام دهد اما به نتیجه نرسید تا اینکه به در دو سال اخیر عرضه نفت از طریق بورس انرژی این بار به طور جدی در دستور کار قرار گرفت.

قرارداد « وپارس » و « وپاسار » با چین

Submitted by admin on

قرارداد تامین مالی معادل ۱۰ میلیارد دلار به ارزهای «یوان» و«یورو» بین 2 بانک‌ بورسی پاسارگاد و پارسیان و 3بانک‌ غیربورسی توسعه صادرات، صنعت و معدن و رفاه با شرکت «سیتیک تراست» منعقد شد. این قرارداد تامین مالی برای پروژه‌های عمرانی و تولیدی‌ کشورمان که مجوزهای لازم را با اخذ مراحل قانونی سپری کرده‌اند، تخصیص خواهد یافت.

 دوره ساخت و بازپرداخت متناسب با  هر پروژه بین ۱۰ تا ۱۲ سال است.

روابط بانک‌های بزرگ اروپایی با ایران

Submitted by admin on

علی صالح آبادی؛ مدیرعامل بانک توسعه صادرات در این باره می‌گوید: در ابتدای امضای توافق برجام، رابطه بانکی با بانک‌های کوچک و متوسط برقرار می‌شد اما اکنون بانک‌های بزرگ دنیا در پی برقراری ارتباط با شبکه بانکی ایران هستند.

7 بانک بورسی در بزرگترین قرارداد پسابرجام

Submitted by admin on

علی صالح آبادی؛ مدیرعامل بانک توسعه صادرات در گفت‎وگو با «ایبِنا»، می‌گوید: اگزیم بانک کره جنوبی از طریق بانک‌‎های عامل ایرانی، نسبت به تامین مالی پروژه‌‎های مختلف در حوزه‌های عمرانی و تولیدی اقدام می‌کند.

مکانیزم تسویه معاملات ارزی نفت خام

Submitted by admin on

اقدام‌های زیرساخت

در چند ماه گذشته اقدام‌های وسیعی برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای معاملات بین المللی نفت خام در بورس انرژی آغاز شد. به گفته محمدرضا محسنی؛ مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) که با «تسنیم» صحبت کرده بانک توسعه صادارت ایران نخستین بانکی خواهد بود که تسویه معاملات ارزی نفت خام را در بورس انرژی انجام خواهد داد. در این میان البته رایزنی‌ها برای افزایش تعداد بانک‌ها همچنان ادامه دارد.

ارز تسویه معاملات

12 بانک بورسی در صف برگزاری مجامع

Submitted by admin on

با وجودی که بانک‌های ملت، تجارت، خاورمیانه، آینده، قرض الحسنه مهر ایران، انصار، دی، حکمت ایرانیان و ایران و ونزوئلا تا ۳۱ تیرماه و طبق اعلام قبلی مجامع خود را برگزار کرده اند اما هنوز مجامع بانک‌های پاسارگاد، شهر، سامان، کارآفرین، پارسیان، قوامین، اقتصاد نوین، سپه، توسعه تعاون، رفاه کارگران، سرمایه، سینا،  توسعه صادرات، کشاورزی، ملی، صنعت و معدن، مسکن، بانک قرض الحسنه رسالت ، صادرات و ایران زمین و همچنین موسسه های اعتباری ملل و کوثر به دلیل به حد نصاب نرسیدن و یا برخی مشکلات دیگر تاکنون برگزار نشده است.

Subscribe to بانک توسعه صادرات