رشد طلا با تمرکز بر جنگ تجاری و برگزیت

Submitted by admin on

دنیای بورس: چهارشنبه قیمت طلا در بازارهای آسیایی افزایش یافت. هر اونس فلز زرد با رشد 0.4 درصدی (معادل 5.23 دلار) به بهای 1284.5 دلار به فروش می‌رسد.

بهای اونس طلا در بازار کامکس برای تحویل در ماه ژوئن نیز بیش از 0.5 درصد (معادل 6.65 دلار) رشد کرده و به سطح 1283.7 دلار رسیده است.

وضعیت بازار ارز پس از شکست تاریخی ترزا می در پارلمان

Submitted by admin on

شب گذشته پس ازکش و ‌قوس‌های فراوان سرانجام طرح پیشنهادی ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان بریتانیا به رای گذاشته شد و این طرح با 432 رای مخالف در برابر تنها 202 رای موافق از دستور کار خارج شد. این بدترین شکست یک دولت حاکم در پارلمان بریتانیا در تاریخ معاصر این کشور به حساب می‌آید. پس از این رویداد رهبر حزب کارگر که به عنوان حزب مخالف دولت به حساب‌ آید درخواست کرد در روز چهارشنبه پارلمان برای دادن رای عدم اعتماد به ترزا می تشکیل جلسه دهد.

صعود پوند در برابر دلار آمریکا

Submitted by admin on

امروز قرار است طرح پیشنهادی ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان بریتانیا به رای گذشته شود. در استانه این رویداد شاهد تقویت پوند در برابر دلار آمریکا هستیم. در صورت رای آوردن این طرق طبق انتظار پوند روندی صعودی را در پیش خواهد گرفت. در صورت عدم تصویب طرح مذکور چند گزینه پیش روی بریتانیا قرار دارد. یکی از گزینه‌ها اصلی، خروج سخت از اتحادیه به حساب می‌آید و گزینه دیگر برگزاری رفرراندوم مجدد بر سر برگزیت است. به عقیده برخی از تحلیلگران به نظر می رسد که معامله‌گران به احتمال وقوع گزینه دوم وزن بیشتری می‌دهند.

صعود ملموس شاخص دلار در روز جمعه

Submitted by admin on

نخست وزیر بریتانیا پس از سفر دو روزه خود به بروکسل امروز به لندن بازگشت. بسیاری از رقبای سیاسی ترزا می این سفر را بی حاصل دانستهاند چرا که به گفته آن‌ها در ملاقات می با همتایان اروپایی، وی موفق به کسب امتیازات خاصی نشده و بنابراین تغییر ملموسی در طرح خروج از اتحادیه اروپا پدید نخواهد آمد. به تبع این امر پوند بار دیگر در برابر دلار آمریکا افتی ملموس را تجربه کرد.

تداوم صعود دلار آمریکا

Submitted by admin on

روز گذشته دو تن از وزاری مطرح کابینه ترزا می در اعتراض به طرح مد نظر وی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا استعفا دادند. بوریس جانسون، وزیر امرو خارجه و دیدید دیویس وزیر برگزیت روز گذشته از مقام خود کناره گیری کردند. دیدیس طرح دولت در زمینه روابط تجاری و گمرکی نزدیک با اتحادیه اروپا را تضعیف کننده موقعیت بریتانیا در مذاکرات خروج از اتحادیه ارزیابی کرده بود. این رویداد بحرانی سیاسی را در کابینه بریتانیا پدید آورد و بار دیگر احتمال کناره گیری ترزا می از قدرت را بالا برد. به تبع این امر پوند از شب گذشته تاکنون روندی نزولی را در برابر دلار آمریکا در پیش گرفته است.

رشد شاخص دلار به تبع سقوط پوند

Submitted by admin on

روزنامه ساندی تایمز در گزارشی مدعی شده است که 40  نفر از هم حزبی های نخست وزیر بریتانیا در پارلمان در نامه ای حمایت خود را از ترزا می پس گرفته اند. در صورت صحت این مدعا ، حزب حاکم 8 کرسی کمتر از حد نصاب لازم داشتن اکثریت در پارلمان را اختیار خواهد داشت و همین امر نیز به تغییر نخسیت وزیر منجر خواهد شد. در پی انتشار این امر خبر پوند افتی 0/5 درصدی را در برابر دلار تجربه کرده و همین امر نیز شاخص دلار را در مسیر رشد قرار داده است.

ثبات پوند، تزلزل مختصر دلار

Submitted by admin on

پس از آنکه ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در انتخابات زودهنگام برگزار شده نتوانست به اهداف خود دست یابد و در عین ناباوری حتی تعداد کرسی‌های حزب محافظه کار به رقمی کمتر از پارلمان گذشته رسید، شاهد سقوط 2/5 درصدی ارزش پوند در پایان هفته بودیم. افول حزب محافظه کار در کنار عدم کسب اکثریت پارلمان توسط هیچ حزب دیگری در این انتخابات باعث ایجاد فضای نااطمینانی وسیعی در این کشور در آستانه آغاز روند خروج از اتحادیه اروپا شده است.

سقوط پوند در پی افول نخست وزیر

Submitted by admin on

تا این لحظه تکلیف 647 کرسی از 650 کرسی پارلمان انگلیس در انتخابات روز گذشته مشخص شده و حزب محافظه کار به رهبری ترزا می با کسب 12 کرسی کمتر نسبت به مجلس پیشین تنها توانسته 313 کرسی را از آن خود کند. در مقابل حزب کارگر با بدست آوردن 261 کرسی در پارلمان، 31 پله صعود داشته است.

کاهش مختصر فشار پوند بر شاخص آمریکا

Submitted by admin on

افت ارزش دلار در شب گذشته بیشتر ناشی از تحولات سیاسی اخیر بریتانیا بوده است. ترزا می، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه از برگزاری انتخابات زودهانگام پارلمان این کشور د هشتم ژوئن خبر داد. وی در این رابطه اعلام کرد که اختالاف نظرها در پارلمان بریتانیا در زمینه خروج از اتحادیه اروپا زیاد است و این کشور نیاز دارد با برگزاری انتحاباتی زودهنگام، موضعی واحد و قوی را در قبال این موضوع اتخاذ کند. تحت تاثیر این امر ارزش پوند در برابر دلار به بالاترین سطح در شش ماه اخیر رسید و همین ام نیز شاخص دلار را 0/7 درصد پایین آورد.

Subscribe to ترزا می