سرمایه‌گذاران در انتظار نتایج رای‌گیری بر سر برگزیت هستند

صعود پوند در برابر دلار آمریکا

10:32 - 1400/01/21
در آستانه رای‌گیری بر سر طرح نخست وزیر بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان این کشور، پوند روندی صعودی را در برابر دلار آمریکا در پیش گرفته است.
صعود پوند در برابر دلار آمریکا

امروز قرار است طرح پیشنهادی ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان بریتانیا به رای گذشته شود. در استانه این رویداد شاهد تقویت پوند در برابر دلار آمریکا هستیم. در صورت رای آوردن این طرق طبق انتظار پوند روندی صعودی را در پیش خواهد گرفت. در صورت عدم تصویب طرح مذکور چند گزینه پیش روی بریتانیا قرار دارد. یکی از گزینه‌ها اصلی، خروج سخت از اتحادیه به حساب می‌آید و گزینه دیگر برگزاری رفرراندوم مجدد بر سر برگزیت است. به عقیده برخی از تحلیلگران به نظر می رسد که معامله‌گران به احتمال وقوع گزینه دوم وزن بیشتری می‌دهند.

در این میان پس از تقویت فضای ریسک‌گریزی در روز گذشته به تبع انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی از سوی چین، امروز شاهد تضعیف دارایی‌های امن مانند ین ژاپن و فرانک سوییس در برابر دلار آمریکا هستیم. از سوی دیگر ارزهای کالا محور از جمله دلار استرالیا و نیوزلند سیری رو به رشد را در برابر دلار آمریکا تجربه می‌کنند.

در تقویم اقتصادی امروز علاوه بر موضوع رای‌گیری بر سر برگزیت در پارلمان بریتانیا، مواردی همچون سخنرانی رئیس بانک مرکزی اروپا و گزارش شاخص قیمت تولید‌کننده آمریکا از اهمیت شایانی برخوردارند.

تا این لحظه از معاملات روز سه‌شنبه شاخص دلار با کاهشی محدود در سطح 95/5 واحد قرار گرفته است.