هوآوی دولت آمریکا را به نقض قانون اساسی این کشور متهم کرد

رشد طلا با تمرکز بر جنگ تجاری و برگزیت

11:25 - 1400/01/21
با شعله‌ور شدن جنگ تجاری، طلا از حمایت مناسبی برای صعود به قیمت‌های بالاتر بهره‌مند است. پس از افزایش تعرفه‌های آمریکا روی کالاهای چینی و اقدامات متقابل پکن، حال غول مخابراتی هوآوی از دولت ایالات متحده شکایت کرده است. ریسک‌های موجود دیگر از جمله وضعیت نامشخص جانشین ترزا می و سرانجام برگزیت نیز بر جذابیت فلز زرد افزوده‌ است.
رشد طلا با تمرکز بر جنگ تجاری و برگزیت

دنیای بورس: چهارشنبه قیمت طلا در بازارهای آسیایی افزایش یافت. هر اونس فلز زرد با رشد 0.4 درصدی (معادل 5.23 دلار) به بهای 1284.5 دلار به فروش می‌رسد.

بهای اونس طلا در بازار کامکس برای تحویل در ماه ژوئن نیز بیش از 0.5 درصد (معادل 6.65 دلار) رشد کرده و به سطح 1283.7 دلار رسیده است.

دونالد ترامپ در تعطیلات روز یادبود سربازان آمریکایی گفت که ایالات متحده و چین در حال حاضر از دستیابی به توافق دور هستند. شبکه‌های دولتی تلویزیون چین نیز پس از بازگشت بدون دست‌آورد معاون اول این کشور آقای لیو هی از آمریکا بر تنش‌ها افزوده‌اند.

انتظار می‌رود که ماه بعد در حاشیه نشست گروه 20 در اوزاکای ژاپن روسای جمهور آمریکا و چین باهم دیدار کرده و در مورد جنگ تجاری به گفتگو بنشینند.

آتش جنگ تجاری بین دو کشور پس از خبر شکایت هوآوی از دولت فدرال بیش از پیش شعله‌ور شد. غول مخابراتی چین دولت آمریکا را به تخطی از قانون اساسی این کشور در خصوص ممنوع کردن خرید محصولات این برند توسط شرکت‌های آمریکایی متهم کرده است.

با افزایش تنش‌های جنگ تجاری شاخص دلار صعودی شد، اما فلز زرد نتوانست از موقعیت به وجود آمده استفاده لازم را ببرد و به بالای مرز روانی و مهم 1300 دلاری صعود کند.

جهت‌گیری حرکت بهای طلای در آینده نزدیک نیز تحت تاثیر تحولات برگزیت است. این که چه کسی جایگزین ترزا می خواهد شد و دیدگاه وی در مورد برگزیت بدون توافق چه خواهد بود می‌تواند بر ارزش پوند استرلینگ و به تبع آن بهای فلز زرد تاثیر داشته باشد.