بحران سیاسی در بریتانیا پوند را زیر فشار قرار داد

تداوم صعود دلار آمریکا

10:16 - 1400/01/18
پس از صعود شاخص دلار به سطوح بالاتر از 94 واحد در روز گذشته، این نماگر صبح امروز نیز با رشدی آرام مواجه شده است. افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر پوند بریتانیا و ین ژاپن از دلایل اصلی تقویت شاخص دلار به حساب می‌آید.
تداوم صعود دلار آمریکا

روز گذشته دو تن از وزاری مطرح کابینه ترزا می در اعتراض به طرح مد نظر وی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا استعفا دادند. بوریس جانسون، وزیر امرو خارجه و دیدید دیویس وزیر برگزیت روز گذشته از مقام خود کناره گیری کردند. دیدیس طرح دولت در زمینه روابط تجاری و گمرکی نزدیک با اتحادیه اروپا را تضعیف کننده موقعیت بریتانیا در مذاکرات خروج از اتحادیه ارزیابی کرده بود. این رویداد بحرانی سیاسی را در کابینه بریتانیا پدید آورد و بار دیگر احتمال کناره گیری ترزا می از قدرت را بالا برد. به تبع این امر پوند از شب گذشته تاکنون روندی نزولی را در برابر دلار آمریکا در پیش گرفته است.

همچنین پس از تحولات هفته گذشته در زمینه جنگ تجاری آمریکا و چین و حرکت سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های امن به تبع این امر، از صبح امروز جو منفی حاصل از این رویداد کمی فروکش کرده و سرمایه گذراان میزان ریسک‌ریری خود را بالا برده اند. به تبع این امر ین ژاپن در برابر دلار آمریکا تضعیف شده است.

امروز در تقویم اقتصادی گزارش‌های مهمی همچون تولیدات صنعتی بریتانیا و شاخص فضای اقتصای آلمان به چشم می خورد. نتایج این گزارش‌ها در ساعات پیش‌رو بر معاملات یورو پوند تاثیر شایانی خواهد داشت.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز ‌شنبه با رشدی مختصر به 94/13 واحد رسیده است.