طرح دولت بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا در مجلس رای نیاورد

وضعیت بازار ارز پس از شکست تاریخی ترزا می در پارلمان

10:33 - 1400/01/21
پس از افت شب گذشته ارزش پوند در برابر دلار آمریکا به تبع رای منفی پارلمان بریتانیا به طرح پیشنهادی نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا، صبح امروز وضعیت باثباتی بر این جفت ارز حاکم شده است.
وضعیت بازار ارز پس از شکست تاریخی ترزا می در پارلمان

شب گذشته پس ازکش و ‌قوس‌های فراوان سرانجام طرح پیشنهادی ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان بریتانیا به رای گذاشته شد و این طرح با 432 رای مخالف در برابر تنها 202 رای موافق از دستور کار خارج شد. این بدترین شکست یک دولت حاکم در پارلمان بریتانیا در تاریخ معاصر این کشور به حساب می‌آید. پس از این رویداد رهبر حزب کارگر که به عنوان حزب مخالف دولت به حساب‌ آید درخواست کرد در روز چهارشنبه پارلمان برای دادن رای عدم اعتماد به ترزا می تشکیل جلسه دهد.

در پی این امر ارزش پوند در برابر دلار آمریکا افتی بیش از یک درصد را تجربه کرد. با این وجود در ادامه معاملات بخشی از این میزان کاهش جبران شد و صبح امروز نیز وضعیت باثباتی در جفت ارز پوند- دلار آمریکا دیده می‌شود. به عقیده گروهی از تحلیلگران پس از رای منفی قاطع پارلمان بریتانیا به طرح پیشنهادی دولت، انتظار می‌رود گزینه‌های دیگری همچون انجام همه‌پرسی مجدد در زمینه برگزیت در دستور کار قرار گیرد . به تبع این امر معامله‌گران نسبت به چشم‌انداز پوند چندان بدبین نیستند.

در این میان پس از شکست می در پارلمان، تقاضا برای دارایی‌ها امن از جله ین ژاپن و فرانک سوئیس افزایش یافته و این ارزها در برابر دلار آمریکا تقویت شده‌اند.

تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه شاخص دلار با کاهشی محدود در سطح 95/9 واحد قرار گرفته است.