پوند و  یورو به  شدت تضعیف شدند

صعود ملموس شاخص دلار در روز جمعه

10:09 - 1400/01/21
در پی تضعیف قابل ملاحظه ارزش یورو و پوند در برابر دلار آمریکا، در معاملات روز جمعه شاخص دلار با رشدی ملموس مواجه شد. تحولات مربوط به برگزیت و همچنین تمرکز سرمایه گذاران بر نشست هفته آینده فدرال رزور از دلایل روند مذکور به حساب می‌آید.
صعود ملموس شاخص دلار در روز جمعه

نخست وزیر بریتانیا پس از سفر دو روزه خود به بروکسل امروز به لندن بازگشت. بسیاری از رقبای سیاسی ترزا می این سفر را بی حاصل دانستهاند چرا که به گفته آن‌ها در ملاقات می با همتایان اروپایی، وی موفق به کسب امتیازات خاصی نشده و بنابراین تغییر ملموسی در طرح خروج از اتحادیه اروپا پدید نخواهد آمد. به تبع این امر پوند بار دیگر در برابر دلار آمریکا افتی ملموس را تجربه کرد.

در این میان سخنان نه چندان امیدوارکننده رئیس بانک مرکزی اورپا در روز گذشته پیرامون چشم انداز اقتصادی منطقه یورو و همچنین ابراز نگرانی وی از شیوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، یورو را به شدت زیر فشار قرار داده و همین امربه تقویت بیش از پیش شاخص دلار منجر شده  است.

در این میان قرار است نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده برگزار شود. با توجه به احتمال بالای افزایش نرخ بهره در این نشست، برخی از معامله‌گران در آخرین روز کاری این هفته اقدام به اخد موقیت خرید بر روی دلار آمریکا کرده اند امری که به بهبود روند معاملات این ارز در جفت ارزهای اصلی منجر شده است.

به این ترتیب تا این لحظه از معاملات روز جمعه شاخص دلار آمریکا با رشدی 0/45 درصدی به 97/5 واحد رسیده است.