سازوکار مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد / بیشترین مالیات در سال اول

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (16 بهمن)، ساز و کار اخذ مالیات از عایدی سرمایه اشخاص غیرتجاری را تعیین کردند.

 

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با ماده 15 این طرح با 158 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده 15 طرح مذکور؛ یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (7) با 7 تبصره به این قانون الحاق می‌شود:

لایحه بودجه از 12 بهمن در صحن مجلس

Submitted by admin on

 به گزارش «دنیای بورس» به نقل از مهر، علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفته است:

قرار است گزارش کامل مصوبات کمیسیون تلفیق درباره بودجه امروز یا فردا تقدیم هیئت رئیسه شود و سپس در سامانه قرار می‌گیرد تا نمایندگان پیشنهادات خود را در آنجا درج کنند.

 نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را درباره لایحه بودجه برای رسیدگی در صحن علنی مجلس ارائه کنند.

 رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس از روز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه آغاز خواهد شد.

 

 

تصمیم بسیار مهم مجلس برای بورس!

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از تسنیم، مصطفی طاهری با تاکید بر اینکه مجلس به دنبال جدا کردن بورس از دولت و وزارت اقتصاد است، تصریح کرد: کاهش ۵ درصدی مالیات از "تولید" در کمیسیون تلفیق تصویب شد.

مصطفی طاهری به اقدامات مجلس در زمینه بهبود وضعیت بورس اشاره و اظهار داشت: مجلس عزم خود را با جدیت هرچه تمام برای جدا کردن بورس از وزارت اقتصاد و دولت جمع کرده است چرا که نمایندگان مجلس معتقد هستند  تا زمانی که بورس تحت نظر دولت باشد وضعیت بازار سرمایه هیچ‌وقت اصلاح نخواهد شد.

برچسب‌ها

مصوبات امروز کمیسیون تلفیق مجلس درباره بودجه + جزییات

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس جدید ترین تصیم های این کمیسیون در نوبت صبح امروز چهارشنبه را تشریح کرد.

رحیم زارع در نشست خبری امروز (چهارشنبه 17 دی ماه) در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 با اشاره به مصوبه این کمیسیون درباره شرکت‌های بیمه‌ای گفت: شرکت‌های بیمه‌ای مکلف شدند، تا مبلغ 400 میلیارد تومان از اصل بیمه شخص ثالث دریافتی جهت هزینه‌ در اختیار سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی و اورژانس کشور برای کاهش تصادفات منجر به مرگ و میر قرار دهند.

تعیین شرایط داوطلبان ریاست جمهوری در سال آینده + مصوبات امروز مجلس

Submitted by admin on

 به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با ماده یک با ۱۵۱ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۱۴ رأی مخالف از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده یک آمده است:
ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری مصوب ۱۳۶۴/۴/۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح ذیل اصلاح می‌شود:
ماده ۳۵- داوطلبان ریاست‌جمهوری باید واجد شرایط اختصاصی و عمومی ذیل باشند:
الف) شرایط اختصاصی داوطلبان ریاست جمهوری به شرح ذیل است:
۱. رجال مذهبی و سیاسی

طرح 11 بندی اصلاح قانون اوراق بهادار در مجلس

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: پس از گذشت حدود یک ماه از اعلام وصول طرح اصلاح قانون اوراق بهادار روز گذشته (دوشنبه ۳ آذرماه) ۵ بند از ۱۱ بند طرح اصلاح قانون اوراق بهادار کشور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی واکاوی و بررسی سایر بندهای آن به جلسه بعدی که دوشنبه هفته بعد برگزار می‌شود، موکول شد. یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» عنوان کرد قرار است با کمک مرکز پژوهش‌ها و سازمان بورس اصلاحاتی نیز در ۵ بندی که دیروز مورد بررسی قرار گرفته است، صورت گیرد.

کلیات طرح ساماندهی خودرو تصویب شد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، خانه ملت نوشت: حجت اله فیروزی در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن گفت: طرح ساماندهی خودرو پس از ۴ ماه چکش‌کاری و استفاده از نظرات کارشناسان در نشست روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت کلیات آن تصویب شد.نماینده مردم فسا در تشریح اهداف طرح ساماندهی خودرو افزود: ساماندهی عرضه و متعادل کردن عرضه و تقاضا و جلوگیری ازتبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای اهداف اصلی این طرح است.

برچسب‌ها

جلسه امروز مجلس | کلیات طرح مسکن تصویب شد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۲ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و دو رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه علنی امروز کلیات طرح دوفوریتی جهش تولید و تأمین مسکن را به تصویب رساندند.

محمدرضا رضایی کوچی درباره این طرح، گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم از مجلس، بحث مسکن است و کمتر نماینده‌ای است که در حوزه انتخابیه خود با گلایه‌های مردم درباره گرانی مسکن روبرو نشود.

وی بیان کرد: مسکن به عنوان لکوموتیو اقتصاد کشور است و اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل شود باید به بحث مسکن توجه ویژه داشته باشیم.

قانون اقدام متقابل در برابر آمریکا ابلاغ شد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایسنا، در نامه علی لاریجانی خطاب به حسن روحانی آمده است:

در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا که با عنوان طرح سه فوریتی به مجلس تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ 98.10.17 و تایید شورای محترم نگهبان در همان جلسه به پیوست ابلاغ می‌شود.

نامه مجلس به رهبر انقلاب: انتقام سخت می گیریم

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب بر ضرورت عملی شدن انتقامی در خور جنایت آمریکا تاکید کردند.

Subscribe to مجلس