جلسه مجلس با رئیس سازمان بورس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری جلسه‌ای در خصوص روند نظارت سازمان بورس بر شرکت‌های تامین سرمایه با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری جلسه‌ای در مجلس در خصوص روند مطلوب نظارت سازمان بورس بر شرکت‌های تامین سرمایه با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و تصریح کرد: در حال پیگیری و اصلاح این قبیل موارد به منظور تصویب برنامه‌ای کامل و جامع هستیم .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تحت نظارت قرار گرفتن صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تامین سرمایه از سوی بانک مرکزی می‌گوید: بند 4 ماده 15 لایحه برنامه ششم توسعه در خصوص وظایف بانک مرکزی به واسطه ابهام‌هایی که داشت به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد تا نسبت به بررسی دقیق تر آن اقدام شود.
به گفته وی با توجه به روند مطلوب نظارت سازمان بورس بر این شرکت‌ها، نیازی به اخذ مجوز شرکت‌های تامین سرمایه از بانک مرکزی وجود ندارد.
نشست نهایی

پیش از این هم علی سعیدی؛ معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با «سنا» اعلام کرده بود که این موضوع روز شنبه در صحن علنی مجلس و صبح دیروز در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه مطرح شد. سپس با هماهنگی‌های رئیس سازمان بورس، به جلسه‌ای مرکب از سازمان بورس، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ارجاع شد که در آن جلسه توافق اولیه برای این تغییرات حاصل شد.

سعیدی تاکید کرده در حال حاضر این توافق و هماهنگی در بدنه دولت شکل گرفته و امیدوار است در جلسه امروز سه شنبه 7 دیماه این موضوع نهایی شود.

Submitted by admin on