پیش بینی قیمت گاز طبیعی با تحلیل تکنیکال

Submitted by admin on
  • سمانه عاملی | تحلیلگر بازار

روند کلی قیمت گاز طبیعی، صعودی ولی بسیار متزلزل برآورد می‌شود. در ۲۵ روز کاری گذشته قیمت هر میلیونBTU گاز طبیعی تقربیا بدون تغییر در محدوده ۲ دلار و ۵۰ سنت باقی ماند.

در چند روز اخیر گاز طبیعی شاهد کاهش قیمت بود و در صورتی که این کاهش قیمت ادامه پیدا کند و باعث شکسته شدن روند نزولی شود، دیگر نمی‌توان کاهش قیمت گاز طبیعی را در قالب اصلاح توجیه کرد و می‌توان انتظار داشت ریزش قیمت تا مناطق یک دلارو ۶۵ سنت تا یک دلار و ۵۰ سنت ادامه پیدا کنند. فعلا احتمال اتفاق افتادن سناریوی ریزش قیمت‌ها از سناریوی افزایشی کمتر است.

برچسب‌ها

تعدیل پیش‌بینی رشد تولید نفت آمریکا

Submitted by admin on

دنیای بورس:‌ اداره انرژی آمریکا گزارش ماهانه فعالیت حفاری خود را در روز دوشنبه منتشر کرد. بر اساس این گزارش انتظار می‌رود در ماه ژولای تولید روزانه نفت آمریکا از 7 میدان شیل اصلی این کشور 70 هزار بشکه افزایش یافته و به سطح 8.52 میلیون بشکه برسد.

بیشترین تغییر مورد انتظار به ناحیه پرمیان برمی‌گردد که بین تگزاس و نیومکزیکو قرار دارد. بر اساس پیش‌بینی‌ها تولید روزانه پرمیان در ماه ژولای 55 هزار بشکه افزایش خواهد یافت و رکورد 4.23 میلیون بشکه‌ای را به ثبت خواهد رساند.

نفت، زغال‌سنگ و گاز طبیعی

Submitted by admin on

پس از جهش 24 درصدی در سال 2017، شاخص قیمت انرژی بانک جهانی در فصل ابتدایی سال 2018 میلادی رشدی به میزان 10 درصد را پشت سرگذاشت. بخش اعظمی از این عملکرد صعودی نیز ناشی از افزایش 10 درصدی قیمت نفت در دوره مذکور به تبع افزایش تنش های ژوئوپولیتیکی و همچنین تداوم اجرای دقیق برنامه کاهش تولید از سوی اوپک و کشورهای غیر عضو رقم خورد. همچنین در سه ماه ابتدایی سال جاری قیمت گاز طبیعی به لطف بالارفتن تقاضای زمستانی 11 درصد گران شد و زغال سنگ نیز رشد قیمتی 4 درصدی را پشت سرگذاشت.

نفت خام

رشد قیمت متانول در بازارهای وارداتی آسیا

Submitted by admin on

پلاتس: در اویل هفته به علت حضور بسیاری از فعالان بازار در یک یک کنفرانس بین المللی مرتبط با صنعت متانول شاهد معاملات اندکی در بازار این محصول در آسیا بودیم. این وضعیت اما با حرکت به سوی پایان هفته دگرگون شد و به تبع رشد قیمت در بازار داخلی چین، قیمت‌های واداتی نیز در مسیر رشد قرار گرفت.

رشد قیمت متانول به تبع کاهش عرضه

Submitted by admin on

پلاتس: محدودیت عرضه متانول در بازارهای آسیایی اصلی‌ترین دلیل تحریک قیمت این محصول در هفته اخیر بود. با سردتر شدن هوا در مناطق مختلف به ویژه شمال شرق آسیا، گاز طبیعی به عنوان ماده اولیه تولید متانول در تعداد ملموسی از سایت‌های تولیدی چین، بیشتر به سوی مصارف گرمایشی جذب شده و همین امر نیز به کاهش تولید متانول در این کشور منجر شده است. بدین ترتیب قیمت متانول در بازار داخلی چین این هفته با رشدی 40 یوانی به 2860دلار رسید.

«زاگرس» و «شپدیس» در دو کفه ترازو

Submitted by admin on

فرصت‌های و تهدیدهای متانول

قیمت هر تن متانول طی هفته‌های اخیر روند صعودی را تجربه کرده است. در پایان هفته گذشته قیمت هر تن متانول تحت قرارداد CFR چین 292 دلار معامله شد. رشد قیمتی متانول بررسی جهش دوباره قیمت این کالا را مطابق با دوره مشابه سال گذشته جذاب کرد.

برنامه قطر برای توسعه حوزه گازی شمالی

Submitted by admin on

بر اساس اعلام شرکت شرکت نفت قطر، محدودیت 12 ساله در زمینه توسعه تولید گاز در این حوزه برداشته شده و این شرکت قصد دارد در قسمت جنوبی این حوزه گازی طی برنامه‌ای پنج تا هفت ساله به تولیدی در سطح 2 میلیارد فوت مکعب در روز (معادل 400 هزار بشکه نفت خام ) دست یابد.

سعد الکعبی، مدیر عامل شرکت نفت قطر ضمن اعلام این خبر افزود که تقاضای جهانی برای گاز طبیعی افزایش خواهد یافت و و هنوز چشم اندازی در زمینه کاهش تقاضابرای این محصول وجود ندارد.

 

برچسب‌ها

مسیر بعدی اوره در نزدیکی سطوح حمایتی؟

Submitted by admin on

پایین آمدن قیمت گاز طبیعی به عنوان خوراک بسیاری از واحدهای تولید اوره در سطح جهان در هفته های اخیر  با خروج نیم کره شمالی از فصل سرما یکی از دلایل تضعیف قیمت در دوره کنونی به حساب می‌آید. در عین حال ظرفیت مازاد تولیدی در بازار این محصول نیز توانایی صعود ملموس قیمت را از این محصول گرفته است.

پیش‌بینی بانک‌جهانی از قیمت گاز طبیعی

Submitted by admin on

بانک جهانی در گزارش چشم انداز بازار کالایی خود از احتمال افزایش 15 درصدی قیمت گاز طبیعی در سال 2017 خبر داد.

بر طبق این گزارش در سال جاری میلادی میانگین قیمت جهانی گاز طبیعی به میزان 15 درصد بالا خواهد رفت که عمده افزایش قیمت در ایالات متحده رخ خواهد داد. علت این امر نیز رشد تقاضای داخلی در کنار کاهش تولید عنوان شده است. رشد قیمت در سایر مناطق جهان نیز به تبع افزایش قیمت نفت خام رخ خواهد داد.

انبساط نیمه دوم خوراک گازی

Submitted by admin on

در حالی که قیمت گاز طبیعی در هاب‌های بین المللی به عنوان بخش تاثیرگذاری در تعیین قیمت گاز طبیعی سبک و شیرین تحویلی از شبکه گاز سراسری به عنوان خوراک پتروشیمی‌ها به حساب می‌آید، شاهد افزایش نسبتا ملموس قیمت‌ این محصول در برخی از مناطق طی برهه کنونی هستیم.

بر اساس فرمول ابلاغی از سوی وزیر نفت به واحدهای پتروشیمی، قیمت خوراک گازی واحدهای پتروشیمی برابر با پنجاه درصد از مجموع معدل وزنی قیمت داخلی، صادراتی و داراتی این محصول و قیمت گاز طبیعی تعیین شده در بازار یعنی همان هاب‌های بین المللی است.

Subscribe to گاز طبیعی