سهم حمل‌و‌نقل در سبد هزینه خانوار چقدر است + جزییات

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: بررسی‌های رسمی نشان می‌دهد متوسط هزینه‌های حمل‌و‌نقل در خانوارهای شهری و روستایی در سال‌های ۹۰ تا ۹۸ تقریبا صعودی بوده به‌طوری که این شاخص در خانوارهای روستایی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۰ رشد ۳ برابری داشته است.

بررسی این گزارش حاوی سه نکته مهم است: مورد اول، سهم هزینه خرید وسایل نقلیه از هزینه کل خانوار در خانوارهای شهری و روستایی (تقریبا در تمامی دهک‌ها) در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ کاهشی بوده که از جمله دلایل آن افزایش قیمت خودرو است.

زمان اعلام نرخ جديد حمل‌ونقل جاده‌ای

Submitted by admin on

خبرگزاری صداوسیما: داریوش امانی؛ معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری تصریح کرد: این مصوبه ابهاماتی دارد که در حال بررسی و رفع آن‌ها هستیم. به گفته وی در بحث اضافه دریافت کمیسیون از رانندگان با هزار و 850 شرکت متخلف برخورد شده است و 230 شرکت حمل و نقل تعطیلی یک تا چند ماهه داشته اند.

امانی گسترش شرکت‌های تعاونی در زمینه حمل بار را از جمله سیاست‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: هم اکنون 170 شرکت تعاونی در این زمینه در کشور در حال فعالیت هستند.

برچسب‌ها

سهم ایران از ساخت کشتی در جهان

Submitted by admin on

مرکز پژوهش آرا: ایران پس از تشدید تحریم‌ها به دلیل نیاز به انجام حمل‌ونقل دریایی، صاحب ناوگانی مشتمل بر 12 فروند کشتی مخصوص حمل نفت خام و مشتقات نفتی و همچنین تعدادی کشتی مخصوص حمل محموله‌های شیمیایی فله (معادل 0.03 درصد) شد که در این فعالیت برای نخستین بار در تاریخ کشور خصوصا در زمینه حمل مواد شیمیایی اتفاق افتاد.

برچسب‌ها

تاثیر تحریم‌ها بر صنعت حمل‌و‌نقل

Submitted by admin on

 دنیای اقتصاد: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه اقتصاد ایران درکنار نظام بانکی و صنایع مختلف، صنعت حمل و نقل را نیز هدف قرار داده است. صنعت هوایی از نخستین مواردی بود که پس از برجام، با خرید هواپیماهای مدرن به دنبال نوسازی ناوگان خود بود، اما بازگشت تحریم‌ها موانع متعددی را برای این سیاست رقم زده است.

آلمانی‌ها حمل‌و‌نقل ایران را ترک می‌کنند؟

Submitted by admin on

 به دنبال افزایش فشارهای ایالات متحده به شرکت‌ها بعد از تصمیم خروج از برجام حالا به نظر می‌رسد با تردید شرکت‌ها مبنی بر سرمایه‌گذاری در ایران به دلیل ترس از آنچه تحریم‌های ثانویه خوانده می‌شود، وضعیت جدیدی پیش‌رو است.

ابلاغ شرایط تامین ارز حمل‌ونقلی‌ها

Submitted by admin on

بر مبنای این بخشنامه، تامین و انتقال ارز بابت هزینه‌های شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی و به نرخ روز اعلامی بانک مرکزی صرفا از طریق سیستم بانکی و در صورت عدم امکان انجام حواله ارزی از طریق بانک، با استفاده از خدمات صرافی‌های مجاز و به عاملیت بانک به شرح زیر امکان‌پذیر خواهد بود:

طرحی نو در اصلاح قیمت سوخت

Submitted by admin on

جمعی از اقتصاددانان*

اگر قیمت بنزین شناور می‌بود، یعنی روزانه بر مبنای فرمولی از قیمت بین‌المللی بنزین و نرخ دلار بازار آزاد قیمت‌گذاری می‌شد، هرچند سال یکبار نیاز به اصلاح بزرگ قیمتی نبود.

Subscribe to حمل‌ونقل