برگشت اعتماد به بورس از زبان همتی / چالش بنزین در دولت پزشکیان

Submitted by karkhane on

به همین بهانه مجددا گزارش های مربوط به تاریخچه افزایش قیمت بنزین و همچنین میزان ناترازی بنزین در 2 سال گذشت در فضای مجازی دست به دست شد.

اما عبدالناصر همتی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در ادامه صحبت‌های مطرح شده توسط ریاست جمهوری عنوان کرده که جامعه توان تحمل شوک گرانی بنزین را ندارد! همتی در ادامه همچنین به وضعیت بازار سرمایه اشاره و عنوان کرده است که اعتماد را به بازار سرمایه باز می‌گردانیم!

تک نرخی کردن ارز با همکاری بانک مرکزی و جلوگیری از تصمیمات خلق الساعه از دیگر اقداماتی است که وزیر اقتصاد به دنبال به ثمر رساندن آنها است.

سرنوشت پالایشی‌ها پس از ارزانی نرخ بنزین

Submitted by karkhane on

نوید قدوسی کارشناس ارشد بازار سرمایه می گوید: تغییرعمده دستورالعمل جدید برای قیمت گذاری فرآورده های پالایشی در بنزین تولیدی پالایشگاه ها است و مبنای قیمت گذاری بنزین از فوب سنگاپور به فوب خلیج فارس تغییر پیدا کرده که با توجه به کمتر بودن قیمت بنزین خلیج فارس به میزان ۴دلار نسبت به فوب سنگاپوربر قیمت بنزین خریداری شده از سوی دولت اثر می گذارد.

آن هایی که خودرو ندارند، از این خبر خوشحال می‌شوند

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از دنبال کردن طرح اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو و تلاش برای ایجاد بازار خرید و فروش برای انتفاع خانواده‌های بدون خودرو خبر داد.
مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«در سلام صبح بخیر شبکه سه، طرح اعطای سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو را بیان کردم.

در ‎کمیسیون تلفیق با یک رای مصوب نشد؛ چون:

- فضاسازی موثر آقای گل‌سفیدی از دولت که جلسه را ترک کرد!

برچسب‌ها

همه کلان‌شهرهای ایران بنزین یورو ۴ دارند؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، ایرنا نوشت: سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه مدت‌هاست در همه جایگاه‌های سوخت پایتخت، بنزین یورو ۴ توزیع می‌شود، گفت: پایش‌های مستمر سازمان محیط زیست نیز این موضوع را تایید می‌کند.

فاطمه کاهی در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: وزارت نفت ۸۵درصد تاییدیه سازمان محیط‌زیست در خصوص توزیع نفت‌گاز یورو ۴ را دریافت و به همه تعهداتش در زمینه توزیع این نوع بنزین عمل کرده است.

برچسب‌ها

درآمد امسال ایران از صادرات بنزین

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایرنا، ایران در هفت ماهه سال ۹۹ به عنوان صادرکننده فعال بنزین در منطقه حضور داشته و در این مدت از محل صادرات بنزین درآمدی حدود ۱.۴ میلیارد دلار به دست آورده است.

پیش بینی قیمت بنزین با تکنیکال + نمودار

Submitted by admin on
  • سمانه عاملی | تحلیلگر بازار

روند کلی قیمت هر گالن بنزین در بازار آمریکا، صعودی برآورد می‌شود. در چهار هفته گذشته قیمت بنزین با حدود ۱۶ درصد افزایش از یک دلار و ۱۲ سنت به یک دلار و ۳۰ سنت رسید. بنزین از ۳۰ روز کاری قبل حرکت صعودی خود را آغاز کرده و به نظر می‌رسد در صورت عبور از محدوده سقف قبلی یعنی یک دلار و ۴۵ سنت تا محدود یک دلار و ۶۵ سنت نیز افزایش یابد. در مسیر افزایش قیمت بنزین، سطح قیمتی یک دلار و ۵۵ سنت به‌عنوان منطقه مقاومتی مهم معرفی می‌شود.

صادرات بنزین چقدر برای ما ارزآوری داشت

Submitted by admin on

به گزارش«دنیای بورس» به نقل از پترو تحلیل، محمدحسین حسین زاده بحرینی عضو کميسيون اقتصادی مجلس گفت: امسال با صادرات بنزين ، 100 هزار ميليارد تومان ارز آوری داشتيم.

انتقال بنزین در ظروف ممنوع شد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، ایسنا نوشت: سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: انتقال بنزین در ظروف غیرایمن است و به هیچ عنوان نباید انجام شود. فاطمه کاهی با بیان اینکه انتقال بنزین با ظروف خلاف دستورالعمل‌های ایمنی است، تصریح کرد: اگر افراد با چنین صحنه‌ای مواجه شدند، باید شماره جایگاه را از طریق سامانه ۰۹۶۲۷ اطلاع‌رسانی کنند و قطعا با آن جایگاه برخورد جدی خواهد شد.

برچسب‌ها

زمان واریز سهمیه بنزین آذر

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، باشگاه خبرنگاران نوشت: ساعت ۲۴ امشب سیزدهمین مرحله واریز سهمیه بنزین خودرو‌های ناوگان عمومی و شخصی در کارت سوخت رانندگان خودرو شارژ می‌شود.

بامداد جمعه ۲۴ آبان سال گذشته، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد. طبق اعلام وزیر نفت از محل اجرای این طرح در طول یک سال، ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌شود که این مبلغ به مردم تعلق می‌گیرد.

برچسب‌ها

فروش بزرگ بنزین در بورس چگونه رُخ داد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: بزرگ‌ترین فروش صادراتی بنزین در تاریخ بورس انرژی در پایان مهرماه با صادرات ۲۸ میلیون بشکه به ثبت رسید تا بزرگ‌ترین روز معاملاتی در تاریخ بازار سرمایه رقم بخورد. این محموله‌های صادراتی بنزین با حداقل قیمت ۶ هزار و ۶۰۰ تومان بر هر لیتر به ارزش یک میلیارد و ۲۴۸ میلیون دلار به مقاصد زمینی و دریایی موجب شد در مهر طلایی بورس انرژی به ثبت برسد تا ارزش معاملات این ماه در نهایت به ۷۷/ ۳۸ هزار میلیارد تومان بالغ شود که بالاترین رکورد این بازار است.

Subscribe to بنزین