مالکان خودروهای بنزین سوز بخوانند/ تصویب وام بلاعوض برای دوگانه سوز شدن

12:20 - 1400/01/21
دولت قصد دارد وام بلاعوض را برای دو گانه سوزکردن خودرو در اختیار همه قرار دهد. جزییات ئو نحوه نام نویسی البته برای مالک های خودروهای بنزین سوز قرار است هفته آینده اعلام شود.
مالکان خودروهای بنزین سوز بخوانند/ تصویب وام بلاعوض برای دوگانه سوز شدن

به گزارش «دنیای بورس»، علیرضا صادق آبادی از موافقت شورای اقتصاد با پرداخت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای دوگانه سوز کردن خودرو‌ها خبر داد و به خبرگزاری صدا و سیما گفت: این خودرو‌ها شامل ناوگان حمل و نقل عمومی یعنی تاکسی‌های سدان، ون، وانت بار‌های پرمصرف و کم مصرف و خودرو‌های مسافربر شخصی است که در سامانه وزارت کشور مشخص شده اند.

این مبلغ به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از محل صرفه جویی در مصرف بنزین تامین می‌شود و به گفته صادق آبادی هفته آینده، جزئیات و نحوه نام نویسی مالکان خودرو‌های بنزین سوز اعلام شود. پیش بینی می‌شود از محل اجرای این طرح، روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین کمتر مصرف شود و از طریق صادرات این مقدار، اصل و فرع وام شبکه بانکی به شرکت ملی پالایش و پخش تسویه خواهد شد.

در این طرح بانک‌های عامل وام ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت پالایش و پخش پرداخت می‌کنند که این شرکت هم در قرارداد با خودروسازها و کارگاه‌های تبدیل خودرو‌های بنزین سوز به دوگانه سوز این مبلغ را به کارخانجات و کارگاه‌های تبدیل پرداخت می‌کند.