خدمات کارت‌محور موقتاً از دسترس خارج شد

Submitted by maralronasi on

به گزارش دنیای بورس به نقل از ایسنا، طبق اعلام کاربران  و مشتریان بانک‌ها، از صبح امروز مجدداً برخی سامانه‌ها و خدمات بانکی کشور با اختلال و کندی مواجه شده‌ است و برخی کاربران از بروز مشکل در انجام تراکنش‌ها، دسترسی به خدمات آنلاین و برخی درگاه‌های بانکی خبر داده‌اند.
این اختلالات درحالی ادامه دارد که پیش‌تر نیز بانک‌های ملی، صادرات و تجارت با مشکلات مشابهی مواجه شده بودند و امروز نیز گزارش‌هایی از اختلال در خدمات بانک‌های کشاورزی، رفاه و چند بانک دیگر دریافت شده است.

پدافند بانکی مقابل حمله سایبری

Submitted by maralronasi on

به گزارش دنیای بورس به نقل از دنیای اقتصاد، روز گذشته، برخی اختلالات فنی در بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات رخ داد. به دنبال پیگیری خبرنگار ما از این بانک‌ها، اعلام شد که موضوع از سوی بخش‌های فنی ذی‌ربط در حال بررسی و پیگیری است. همچنین اقدامات لازم برای رفع مشکل در اسرع وقت در دست انجام است. رخ‌دادن همزمان اختلال در چهار بانک متفاوت، ممکن است باعث ایجاد گمانه‌زنی‌ها مبنی بر حمله سایبری شود. پژوهشکده پولی و بانک، پیش‌تر گزارشی را با موضوع «آسیب‌پذیری شبکه بانکی در برابر حملات سایبری» منتشر کرده بود که راهکار‌هایی را برای تقویت شبکه بانکی در برابر این حملات ارائه می‌دهد.

پایداری شبکه بانکی ایران در جنگ

Submitted by maralronasi on

بابک رحیمی کارشناس بانکی *
در نظریه اقتصاد جنگ، پایداری زیرساخت‌های مالی و پولی به اندازه توان موشکی و نظامی یک کشور اهمیت دارد. تجربه ۴۰ روزه «جنگ رمضان» نشان داد که شبکه بانکی ایران نه‌تنها از حیث عملیاتی فرو نریخت، بلکه با ایفای نقش «خط مقدم اقتصاد»، مانع از شکل‌گیری شوک‌های نقدینگی، هراس بانکی و شکست تراکنش‌های روزمره شد.
تداوم خدمات الکترونیک در اوج حملات سایبری

ترامپ ایران را به حمله تهدید کرد!

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر نوشت: این موضع‌گیری‌های رسانه‌ای باید به عنوان ابلاغیه‌ای به کنگره ایالات متحده محسوب شود که اگر ایران به هر هدف یا شخص آمریکایی حمله کند، ایالات متحده به سرعت و با قدرت حمله متقابل می‌کند، شاید حمله‌ای در ابعاد نامتناسب. چنین ابلاغیه‌ای [به کنگره] نیاز نیست، اما به هر حال این ابلاغ شده است. در همین حال کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در جواب او ریتوئیت کرده و نوشته است،  بدین وسیله یادآوری می‌کنیم که اختیار جنگ با کنگره آمریکاست و تو دیکتاتور نیستی.

دفع حمله‌های سایبری به ایران

Submitted by admin on

خبرگزاری‌ها: محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنفرانس امنیتی مونیخ عنوان کرده ایران به عنوان یکی از قربانیان حملات سایبری، پوشش دفاعی خود در برابر این حملات را از طریق سامانه دژفا ارتقا داده است و از همین توانسته ۳۳ میلیون حمله سایبری در یک سال گذشته را دفع کند. به گفته جهرمی تهدیدات سایبری امروز امنیت شهروندان و طیف گسترده ای از خدمات مربوط به زندگی شهروندان را تهدید می کند.

Subscribe to حمله سایبری