ورود سرمایه به بورس / استقبال حقیقی از بازار

15:51 - 1403/06/27
اکوایران: روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 231 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه 27 شهریور ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 16 هزار و 586 واحد -معادل 8 دهم درصد- نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 84 هزار و 152 واحد رسید.

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 6 هزار و 95 واحدی در رقم 682 هزار و 655 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 133 واحد رشد کرد به رقم 21 هزار و 720 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و 379 واحد به سطح 119 هزار و 400 واحد رسید. 

ورود پول حقیقی به بورس تهران

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 231 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

امروز نماد فولاد بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 45 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهای وبانک، ونوین، حفارس و فملی بیشترین ورود پول را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای حفارس، ثپردیس، فولاد، فملی و وشهر تعلق داشت.

ورود سرمایه به بورس / استقبال حقیقی از بازار 18

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فولاد و شستا نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کچاد، کگل و وبانک نمادهای قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، آریا و زاگرس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای فغدیر، وهامون و رنیک بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد وبانک بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و ذوب در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، فصبا و خاور بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات‌ بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 24 هزار و 544 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 10 هزار و 870 میلیارد تومان بود که 44 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد 36 درصدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم 4 هزار و 597 میلیارد تومان رسید.

جدول ارزش معاملات‌

در معاملات امروز نماد وبانک بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 248 میلیارد تومان بود. 

پس از وبانک، فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و فملی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شبندر و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 621 میلیون و 318 هزار و 353 سهم در صدر قرار گرفته است. فولاد در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد شستا و وبانک نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 258 نماد صف خرید داشتند و 54 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 69 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 917 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 38 درصدی به رقم 156 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

ورود سرمایه به بورس / استقبال حقیقی از بازار 12