آرامش به بازار طلا و سکه بازمی‌گردد؟

16:17 - 1403/06/19
قیمت طلا و سکه امروز نوسانات جزئی را تجربه کرد. کارشناسان معتقدند در هفته‌های آینده نیز همین روند فعلی در بازار ادامه داشته باشد.

به گزارش اکوایران، نوسانات قیمت طلا و سکه همچنان به صورت محدود ادامه‌دار است. طلا امروز تغییر مسیر داد ثبات قیمت را تجربه کرد. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، طلای 18 عیار امروز، 19 شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، نسبت به روز گذشته تغییر قیمتی تجربه نکرده  و در همان نرخ سه میلیون و 612 هزار و  600 تومان ثابت مانده است. طلای 24 عیار هم دنباله‌رو طلای 18 عیار شد و در نرخ چهار میلیون و 816 هزار تومان در بازار ثابت ماند.

 

سکه اما مسیر متفاوتی نسبت به بازار طلا را طی می‌کند. بر این اساس، سکه طرح جدید امروز 330 هزار تومان ارزان شد و به 43 میلیون و 170 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم 100 هزار تومان ریزش قیمت داشت و نرخ 38 میلیون و 100 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند. 

طلای جهانی هم در نخستین روز کاری هفته جدید با کاهش هفت دلاری نسبت به هفته گذشته همراه و در سطح 2490 دلار عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، 19 شهریور 1403

جواد فلاحیان،‌ کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:« در حال حاضر بازار طلای جهانی در منطقه فعلی شاهد مقاومتی بوده است که تاکنون طلا نتوانست که این مقاومت را بشکند و به منطقه پایین‌تر ورود کند. چراکه از ابتدای سال 2024 طلای جهانی رشد قوی را پشت سر گذاشت و اکنون درحال درجا زدن است.»

او ادامه داد:«با روی کار آمدن دولت جدید انتظارات تورمی در خصوص دلار و بازار طلا و سکه نسبتا کاهش پیدا کرد. همچنین ریسک‌های سیستماتیک ایران هم کمتر شد و ترس از وقوع اتفاقات غیرمترقبه در کشور کاهش یافته است. این عوامل باعث شد که هم در بازار ارز و هم در بازار طلا و سکه ثبت قیمتی،‌  با نوسانات محدود مشاهده شود.»

این کارشناس اقتصادی در رابطه با پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در آینده توضیح داد:« باتوجه به عواملی که پیش از این به آن اشاره شد، به نظر می‌رسد انس جهانی در همین محدوده نوسان جزئی داشته باشد. بنابراین نمی‌توان انتظار ریزش یا صعود قابل توجهی را در بازار ایران داشت. بر این اساس،‌ پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده نیز بازارهای مالی به روند فعلی خود ادامه دهند.»