صعود بورس در روز میان تعطیلی

14:34 - 1403/06/03
اکوایران: در روزی که در بین دو تعطیلی قرار گرفته، بورس تهران رشد کرد.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه 3 شهریور ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 15 هزار و 262 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 52 هزار و 471 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 2 هزار و 867 واحدی در رقم 641 هزار و 898 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 69 واحد رشد کرد به رقم 20 هزار و 866 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 413 واحد به سطح 110 هزار و 556 واحد رسید. 

ورود پول حقیقی به بورس تهران

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت شد و 100 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. 

امروز نماد فولاد بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 49 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهای فملی، وبانک، شپنا و ومعادن بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای کماسه، کگهر، شاراک، کایزد و سلیم تعلق داشت.

صعود بورس در روز میان تعطیلی10

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فولاد وشستا نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای فخوز، فولاژ و شاراک نمادهای قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای کگهر، آریا و فزر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای فجهان، ددانا و بپاس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فولاد بیشترین تراکنش را داشت و فملی و ثفارس در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز خنور، سلیم و فزر بیشترین تراکنش را داشتند. 

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 46 میلیارد تومان بود. 

پس از فولاد، ثفارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و فملی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبملت و فزر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 308 میلیون و 868 هزار و 292 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به فاذر تعلق داشت. دو نماد وبملت و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 290 نماد صف خرید داشتند و 140 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 176 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 784 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 42 درصدی به رقم 428 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

صعود بورس در روز میان تعطیلی3