پیش‌بینی بورس فردا ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ / نگاه اهالی بازار به اسامی وزرای پیشنهادی

17:30 - 1403/05/21
اکوایران: بازار امروز نیز مطابق روال چند روز اخیر در محدوده دامنه نوسان محدود مثبت و منفی یک درصدی به کار خود ادامه می‌دهد. البته باید گفت به توقف خود ادامه داده است چرا که در این محدودیت شدید دامنه نوسانی اجازه تغییرات خیلی خاصی به بازار داده نمی‌شود.

به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز جاری شاخص کل ۴۰۰ واحد دیگر افت کرد تا عدد شاخص کل را به ۲ میلیون و ۳ هزار واحدی رسانده باشد. ارزش معاملات گروه‌های مختلف بازار سرمایه در کمترین مقدار خود قرار دارد. فلزات اساسی با ۱۱۲ میلیارد تومان جایگاه نخست را دارد و گروه شیمیایی نیز ۱۰۶ میلیارد تومان ارزش معاملاتی به خود گرفت و لیدر سنتی بازار بورس تهران با از دست دادن جایگاه نخست خود (رتبه برتر ارزش معاملات گروه‌های بازار سرمایه) ارزش معاملاتی ۱۰۳ میلیارد تومانی را از آن خود کرد تا بازار سرمایه متوقف شده به لیست کابینه دولت چهاردهم که به مجلس ارسال شده است نگاه کند و امیدوار برای عدم جنگ و درگیری در منطقه تا حداقل به بحث‌های اقتصادی داخلی همچون قیمت گذاری‌های دستوری و... بپردازد تا شاید بتواند نگاهی هم به درون شرکت‌ها و وضعیت تولید آنها داشته باشد. در حال حاضر وضعیت سیاسی و اقتصاد کلان کشور در مرحله‌ای نیست که بازار را پر رونق کند و این موضوع در روی تابلو معاملاتی نمادهای و محدود کردن بازار توسط مدیران بورسی و اقتصادی دیده می‌شود.

 اسامی تیم اقتصادی دولت مشخص شده است و عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و دارایی، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اتابک ویز صمت. محسن پاک‌نژاد وزارت نفت را بر عهده خواهد گرفت البته که این اسامی برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس ارسال شده است و در این روزها اهالی بازار سرمایه نگاه خاص به مجلسی‌ها دارند.

 بازار به حدی خلوت است که می‌توان گفت که کسی در بازار بورس نیست جز تریدرها و نهادهای مالی در بازار این موضوع را می‌توان از تعداد افراد شرکت کننده در نمایشگاه امسال دید هر چند که نمایشگاه امسال حتی از سوی سازمان و کانون نهادهای سرمایه گذاری و کارگزاری‌ها نیز مورد حمایت قرار نگرفت.

 مدیر سرمایه‌گذاری صندوق توسعه بازار سرمایه سید رامین ابوالفضل اعلام کرده است که این صندوق در صدد است تا اوراق تبعی از نوع تأمین مالی را، به میزان ۵ هزار میلیارد تومان (۵ همت)، منتشر کند. هر چند که در ساعات ابتدایی این موضوع خیلی از جزئیات آن گفته نشد؛ اما به نظر می‌رسد ورود این پول هم در این شرایط خیلی دردی از بازار دوا نکند. چرا که در حال حاضر بازار به اعتماد و آرامش بیشتر نیاز دارد چرا که سرمایه ترسو است و به‌محض احساس خطرکردن از بازار خارج می‌شود. ایجاد امنیت و آرامش در بازار تکلیفی است که به عهده تیم اقتصادی دولت جدید افتاده است.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 امروز همچون روزهای گذشته و حتی برای یکی دو روز باقیمانده برای پایان هفته جاری خیلی نمی‌شود روی تکنیکال بازار حساب باز کرد.

 سایت مدیریت فناوری بورس تهران بخشی دارد که تعداد روزهای معاملاتی یک نماد را نشان می‌دهد همچنین تعداد روهایی که متوقف بوده است و یا در محدوده‌های منفی یا مثبت نیز معامله شده است را نشان می‌دهد. در این روزها باید برای کل بازار چنین دیتایی را منتشر کرد و اعمال کرد بازار چه روزهایی منفی بوده است و چه روزهایی در محدودیت دامنه نوسان قرار دارد.

 با این ارزش معاملاتی پایین (حجم کم) و محدودیت دامنه سخن گفتن از تکنیکال بازار کار بیهوده‌ای است چرا که شرط لازم و ضروری وجود ندارد.

پیش‌بینی بورس فردا ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ / نگاه اهالی بازار به اسامی وزرای پیشنهادی13