بر اساس آمارهای بانک مرکزی از وضعیت مسکن در شهر تهران در خرداد ۱۴۰۳؛

آخرین قاب بهاری امسال از وضعیت مسکن در پایتخت

13:05 - 1403/05/12
اکوایران: بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از واحدهای مسکونی معامله شده در تهران، بیشترین واحدهای مسکونی معامله شده در خرداد ماه امسال ارزشی «بین ۲ تا ۳» میلیارد تومان داشته و قیمت هر متر مربع آن «بین ۶۰ تا ۷۰» میلیون تومان قیمت داشته است.

به گزارش اکوایران، بر اساس آمار بانک مرکزی بیشترین واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران در خردادماه امسال ارزشی «بین ۲ تا ۳» میلیارد تومان داشته است. همچنین بیش از ۵۰ درصد معاملات انجام شده در پایتخت ارزشی بین ۲ تا ۷ میلیارد تومان داشته است.

 

همچنین این آمار نشان می‌دهد بیشترین فراوانی واحدهای مسکونی معامله شده مربوط به واحدهایی است که قیمتی معادل ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان به ازای هر متر مربع داشته‌اند. همچنین بیش از ۵۰ درصد معاملات انجام شده در تهران قیمتی بین ۴۰ تا ۹۰ میلیون تومان به ازای هر متر مربع داشته است.

آخرین قاب بهاری امسال از وضعیت مسکن در پایتخت7

نزدیک به ۱۶ درصد واحدهای مسکونی، بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در خردادماه امسال ۱۵.۹ درصد از واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران ارزشی بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان داشته است که بیشترین میزان واحدهای معامله شده در این ماه بوده است.

پس از آن واحدهای مسکونی با ارزش بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان بیشترین واحدهای معامله شده در پایتخت بوده اند که سهم ۱۳.۴ درصدی از معاملات مسکن را داشته‌اند .

همچنین بر اساس آمارها، در خردادماه سال جاری بیش از ۵۰ درصد معاملات مسکن انجام شده در تهران ارزشی بین ۲ تا ۷ میلیارد داشته‌اند.

آخرین قاب بهاری امسال از وضعیت مسکن در پایتخت9

بیشترین معاملات مسکن در واحدهای متری ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومانی

آمارهای این مرکز حاکی از آن است که بیشترین تعداد واحدهای معامله شده در شهر تهران در خردادماه امسال ارزشی بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان به ازای هر متر مربع داشته‌اند.

در رتبه بعدی واحدهای متری ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی قرار دارند که ۱۲.۴ درصد معاملات در پایتخت را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بر اساس آمارها، در خردادماه سال جاری بیش از ۵۰ درصد معاملات مسکن انجام شده در تهران ارزشی بین ۴۰ تا ۹۰ میلیون تومان به ازای هر متر مربع داشته‌اند.