پیش‌بینی بورس فردا 10 مرداد 1403 / سیگنال‌های تکنیکالی در نمودار شاخص کل دیده می‌شود

17:01 - 1403/05/09
بازار بورس تهران امروز نیز روند منفی هفته جاری خود را ادامه داد و با افت بیش از 11 هزار واحدی کار را تمام کرد تا عدد شاخص به محدوده 2 میلیون واحدی نزدیک تر شود و هیجان خرید ایجاد شده بعد از انتخابات 15 تیر ماه نیز فروکش کند و بازار به محدوده‌های قبلی بازگردد.

به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز جاری رقم شاخص با افت بیش از 11 هزار واحدی همراه شده و به رقم 2 میلیون و 120 هزار واحدی رسید. همچنین ارزش بازار برای امروز 6928 همتی بود تا بازار نشان دهد کانال 7000 همت را فراموش کرده است.

 

ارزش معاملات گروه فلزات اساسی 215 میلیارد تومان ثبت شده و به عنوان برترین گروه بازار از نظر ارزش معاملاتی بود گروه شیمیایی و گروه خودرویی نیز با ارزش معاملاتی 182 و 134 میلیارد تومان در جایگاه های دوم و سوم ایستادند.

اما بازار امروز نگاهی به گروه سیمانی داشت و بنظر می رسد موضوع قطع برق و کاهش تولید این واحد ها منجر به افزایش قیمت ها در بازار شود. اما خبر جالبی که بین اهالی بازار دست به دست می‌شد لغو تمام مصوبات و انتصاباتی است که ظرف این 25 روزه اخیر صورت گرفته است به دستور رییس‌جمهور، دکتر مسعود پزشکیان تمام ‎مصوبات ۲۵روز گذشته دولت ‎معلق شد و تمام انتصابات و استخدام‌های این مدت ‎باطل اعلام شد.

اما سازمان بورس اعلام کرده است که موتور مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت روشن شده است پایگاه خبری سنا نوشت که تاکنون ۳ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، مجامع خود را برگزار کرده‌اند و مجامع ۴ شرکت دیگر نیز قرار است در مرداد و شهریور سال ۱۴۰۳ برگزار شود. از ابتدای سال جاری تا کنون مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گیلان، استان مرکزی و اصفهان برگزار شده و مجامع شرکت‌های کرمان، خراسان جنوبی و کردستان نیز قرار است در مرداد ماه و چهار محال و بختیاری نیز در شهریور ماه امسال برگزار شود.

اما رییس اسبق انجمن نوردکاران فولاد عنوان داشته است که اکنون شرکت‌های فولادی به دلیل وجود نوسانات قیمتی، نبود بازار و مشکلات صادراتی فقط با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند . سید احمد رضوی نیک گفت: سهم صنایع از برق مصرفی کشور رقمی حدود ۳۰ درصد است، بر این اساس سهم فولاد از کیک صنعت کشور حدود ۱۶ درصد بوده که با توجه به چنین آماری حدود ۱۲ درصد از برق کشور به صنایع فولادی اختصاص پیدا کرده است و رقمی نزدیم به 9 همت عدم‌النفع صنعت فولاد ناشی از قطعی برق در تابستان  است.

اما مجید عشقی از مجوز مهم شورای عالی بورس برای انتشار اوراق سلف ارزی در بورس کالا خبر داد و به سنا، گفت: انتشار این اوراق به معنی پیش‌ فروش بلندمدت کالای شرکت‌ها با تسویه ارزی است. شرکت‌ها از محل صادرات کالاهای تولید شده از خطوط تولید جدید، بازپرداخت مبلغ تعهد شده اوراق را انجام می دهند.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران  

بازار از نظر تکنیکالی در موقعیت حساسی قرار دارد و در صورتیکه این محدوده حمایتی را از دست بدهد کار برای بازار سرمایه از منظر تکنیکالی سخت تر از قبل خواهد بود .

شاخص کل دقیقا در محدوده‌های میانگین‌های 55 روزه و 200 روزه قرار گرفته است و این محدوده‌ها به عنوان مهمترین حمایت‌های این روزهای بازار هستند. نکته دیگر خط روندهای ایجاد شده در اندیکاتور RSI  است خط روندهایی که با واگرایی در سقف و کف‌های ایجاد شده طی ماه‌های اخیر روند بازار را مثبت و منفی کرده‌اند و حالا در یک نقطه و در محدوده 41 واحدی یک تقاطع حمایتی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند امید برای برگشت بازار را در دل اهالی بازار و چه بسا تکنیکالیست‌ها ایجاد کند.

پیش‌بینی بورس فردا 10 مرداد 1403 / سیگنال‌های تکنیکالی در نمودار شاخص کل دیده می‌شود9