معنی قرمزی بورس در اولین روز کاری‌‌ در دولت جدید

11:38 - 1403/05/09
فرش قرمز بورس تهران برای مسعود پزشکیان، معرفی 3 شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند و واکنش اهالی بازار به معاون اول دولت چهاردهم را در نبض بورس هشتم مرداد ماه ببینید.

پس از اغاز به کار رسمی مسعود پزشکیان در روز گذشته، اولین روز معاملاتی در دوره او با کاهش 29 هزار واحدی شاخص کل و رسیدن این نماگر به سطح 2 میلیون و 131 هزار واحد به پایان رسید. آخرین بار که شاخص این میزان ریزش را ثبت کرده بود به 30 اردیبهشت ماه برمی‌گردد.

اما خبر بعدی در مورد واریز مرحله سوم سود سهام عدالت است که ظاهرا برخی شرکت‌ها بدقولی کردند یا به هر دلیلی تاکنون موفق به پرداخت سود سهام عدالت نشدند. مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در این باره گفت: پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکردند.

این هفته مهمترین اتفاق بحث‌های تنفیذ و تحلیف و معرفی کابینه است، عده‌ای می‌ٰگویند فعلا سهامداران هر خبری از کابینه را مثبت معنی می‌کنند.

همچنین در انتهای برنامه نبض بورس از نیما نائینی کارشناس بازار سرمایه می‌پرسیم که چه اتفاقی در بورس امروز افتاد که 90 درصد بازار به رنگ قرمز درآمد؟