افت 18 درصدی معاملات بورس / بازار رکودی شد

14:10 - 1403/04/23
اکوایران: امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 18 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 979 میلیارد تومان رسید.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه 23 تیر ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 9 هزار و 102 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 200 هزار و 237 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 3 هزار و 9 واحدی در رقم 703 هزار و 884 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 94 واحدی به رقم 22 هزار و 533 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 719 واحد به سطح 123 هزار و 186 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی برای پنجمین روز متوالی منفی شد و 299 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 38 میلیارد تومان بود. پس از فملی، نمادهای وبملت، حفارس، فولاد و خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شفام، شاوان، غگلپا، خمحور و ثپردیس تعلق داشت.

افت 18 درصدی معاملات بورس / بازار رکودی شد10

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای کچاد، وبملت و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای مبین، شپدیس و سفارس از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای هرمز، شگویا و تجلی بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شاوان و مادیرا نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و شپنا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، خنور و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 11 هزار و 798 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 626 میلیارد تومان بود که 31 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 18 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 979 میلیارد تومان رسید. 

افت 18 درصدی معاملات بورس / بازار رکودی شد6

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 78 میلیارد تومان بود. 

پس از فولاد، فملی بیشترین ارزش معاملات را داشت و شفام رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد حفارس و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 431 میلیون و 796 هزار و 900 سهم در صدر قرار گرفته است. حفارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد خساپا و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 39 نماد صف خرید داشتند و 95 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 209 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش 0.5 درصدی به 184 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

افت 18 درصدی معاملات بورس / بازار رکودی شد2