بازگشت بورس به روزهای رکودی

14:16 - 1403/04/20
اکوایران: پس از رشد ارزش معاملات سهام در روزهای ابتدایی هفته، در دو روز اخیر ارزش معاملات به 3 همت ریزش کرد تا بورس به روزهای رکودی برگردد.​​​​​​​

به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه 20 تیر ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 4 هزار و 278 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 217 هزار و 20 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 326 واحدی در رقم 709 هزار و 703 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 154 واحدی به رقم 22 هزار و 845 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 833 واحد به سطح 125 هزار و 102 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی برای چهارمین روز متوالی منفی شد و 410 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 42 میلیارد تومان بود. پس از شستا، نمادهای خساپا، فولاد، وبملت و خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای کرومیت، پارسیان، کقزوی، شفام و ورازی تعلق داشت.

بازگشت بورس به روزهای رکودی9

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای شپنا، وبملت و خودرو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای فارس، وپارس و بفجر از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، آریا و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریان، فالوم و شصدف نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فولاد بیشترین تراکنش را داشت و ذوب و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، کرومیت و خنور بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 388 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 115 میلیارد تومان بود که 20 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 639 میلیارد تومان رسید. 

بازگشت بورس به روزهای رکودی13

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد وکار بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 100 میلیارد تومان بود. 

پس از وکار، حفارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و فولاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شستا و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 632 میلیون و 4 هزار و 467 سهم در صدر قرار گرفته است. حفارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد وکار و خساپا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 50 نماد صف خرید داشتند و 91 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 29 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 245 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش 17 درصدی به 185 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بازگشت بورس به روزهای رکودی17