آروان‌کلاد با جدید‌ترین "محصولات ابری" به الکامپ آمده است

15:21 - 1403/04/12
حرکت در لبه‌های تکنولوژی ابری

آروان‌کلاد با تازه‌ترین محصولات ابری، در سالن ۸ و ۹ بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ حضور دارد. نمایشگاه الکامپ از تاریخ نهم تا دوازدهم تیر ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و میزبان بیش از ۱۸۰ شرکت و برند حوزه‌ی تکنولوژی، فناوری و الکترونیک است.

 

آروان‌کلاد به‌دنبال توانمندسازی فناورانه است

هم‌چنین آروان‌کلاد به‌دنبال «توانمندسازی انسان‌ها به‌کمک فناوری» است. توسعه‌‌ی محصولات فناورانه‌ی ابری برای کمک به کسب‌وکارها و تسهیل خدمات‌دهی آنلاین آن‌ها به کاربران نهایی‌شان حتی در دورافتاده‌ترین و کم‌برخوردارترین نقاط جغرافیایی، فراهم‌آوردن زیرساخت رایگان برای استارتاپ‌های نوپا و دانش‌جویان، حمایت از پروژه‌های متن‌باز، به اشتراک گذاری رایگان دانش ابری و هم‌چنین توانمندسازی آموزشی نوجوانان و جوانان کم‌‌تربرخوردار از مهم‌ترین ماموریت‌های مسوولیت اجتماعی آروان‌کلاد هستند.

پویا پیرحسینلو روز گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ی «پیوست» به پرچم‌داری آروان‌کلاد در بسیاری از محصولاتی مانند CDN ،Cloud Security  و.. کشور اشاره کرد و گفت : «ما در ماه‌های گذشته زیرساخت‌های مرتبط با مدیریت دیتابیس،kubernetes ، زیرساخت‌های ابری مرتبط با پردازش‌های گرافیکی و... را ارایه کردیم. هم‌چنین به‌روز شدن نسل جدید ِ محصولات قدیمی‌ترمان را داشتیم. درمجموع نسبت به هم‌آفرینی با دیگر شرکت‌ها و صنایع استقبال می‌کنیم».

تازه‌‌‌ترین محصولات آروان‌کلاد برای بازار فناوری ایران

آروان‌کلاد طبق جدیدترین تحقیقات بازار  CDN کشور، بزرگ‌ترین ارایه‌کننده‌ی  این محصول در اکوسیستم ابری کشور است. در کنار محصول CDN، محصولات سرور ابری، فضای ابری، کانتینر ابری، دیتابیس ابری و پلتفرم ویدیو از دیگر خانواده‌های محصولی آروان هستند.

طبق جدیدترین گزارش‌های آروان‌کلاد، این شرکت با ارایه‌ی ۵۰ محصول ابری و ۱۵۰ فیچر محصولی به بیش از ۲۰۰ هزار مشتری از پنجاه کشور جهان کمک می‌کند تا سریع‌تر، دردسترس‌تر و امن‌تر باشند و بدون دغدغه‌های زیرساختی رویاهای فناورانه‌شان را خلق کنند. هم‌چنین بررسی وضعیت فعالیت‌های فناورانه‌ی آروان‌کلاد نشان می‌دهد که در طول یک‌سال گذشته بیش از ۷۹ فیچر محصولی، به‌روزرسانی، بهبود محصولی رونمایی شده است. در این دوره از نمایشگاه الکامپ، مدیران محصول آروان‌کلاد درباره‌ی محصولات جدید آروان از جمله DevOps, Edge Computing, DBaaS, Storage Gateway, Kubernetes, Dedicate Cloud Server   برای گفت‌وگو و اشتراک دانش حضور دارند.

زیرساخت ابری فرصتی برای توسعه‌ی فناورانه‌ی کشور

اکوسیستم ابری در کشورهای توسعه‌یافته، نماد حرکت در لبه‌های تکنولوژی کشور است. زیرساخت‌های حوزه‌ی دیجیتال و میزان استقبال از این صنعت، جزو شاخص‌های مهمی است که نشان می‌دهد یک کشور در وضعیت خوبی از نظر اکوسیستم ابری قرار دارد.  البته که این بخش نوپا از اقتصاد دیجیتال، مانند دیگر عرصه‌‌های حوزه‌ی فناوری و نوآوری نیاز به فرصت و بروز دارد، اما نکته‌ی جالب آن است که فعالین اکوسیستم ابری کشور در این سال‌ها توانستند با حرکت در لبه‌های تکنولوژی جهانی، توان فناورانه‌ی‌ نیروی متخصص ایران را هم نشان دهند.

به همین دلایل است که رونق و گستردگی استفاده از اکوسیستم ابری کشور در ابعاد متفاوتی اهمیت دارد. استفاده از سرورهای ابری چه به‌شکل Private  Cloud و چه به‌شکل Public در خدمت پیشرفته‌ شدن صنایع است. مهم‌ترین ویژگی انواع محصولات ابری، تجربه‌ی امنیت، سرعت و پایداری در تمام محصولات ابری (در بستر ویدیوپلتفرم ابری، دیتابیس ابری، شبکه‌ی توزیع محتوا و...) است. به همین دلیل استفاده از این زیرساخت‌ها در خدمت توسعه‌ی کسب‌وکارها و پس از آن، اقتصاد دیجیتال کشور است. خانواده‌ی محصولی آروان‌کلاد هم در همین استانداردهای اکوسیستم ابری گام بر می‌دارد:

محصول ویدیوپلتفرم آروان‌کلاد در سه مرحله شامل نگه‌داری فایل‌های ویدیویی و صوتی در بستری امن و سریع، امکان تبدیل آن به انواع کیفیت و پخش محتوا سازگار با تمام دستگاه‌ها و سیستم‌ عامل‌ها تعریف می‌شود. از مزایای این سرویس، قابلیت پخش تطبیقی (ABR)، اضافه کردن زیرنویس و اضافه کردن صوت دوم (برای دوبله)، جلوگیری از دانلود محتوا و... است. هم‌چنین با استفاده از این پلتفرم امکان تبلیغات سفارشی‌سازی شده با استفاده از آژانس‌های تبلغیاتی یکی از راه‌های کسب‌ درآمد از این محصول فراهم می‌شود. این محصول را می‌توان در سرعت، نامحدود بودن و امنیت در ارایه‌ی محصول خلاصه کرد.

محصول فضای ذخیره‌سازی ابریِ آروان‌کلاد، تمامی فایل‌های آرشیوی، تصاویر ارسال شده‌ی کاربران، محتوای مربوط به وب‌سایت‌ها یا اسناد رسانه‌ای سرویس کاربران را در فضایی نامحدود و پایدار ذخیره می‌کند. از مزایای این سرویس می‌توان به پایداری و دسترسی‌پذیری بالا، دیسک‌های پرسرعت ذخیره‌سازی و از همه مهم‌تر عملکرد یکپارچه در کنار CDN اشاره کرد.

 دیتابیس ابری مدیریت شده‌ی آروان‌کلاد(DBaaS)  به کمک کسب‌وکارهایی آمده که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند دردسرهای راه‌اندازی و نگه‌داری دیتابیس‌ها را برعهده بگیرند و به‌جای آن می‌خواهند زمان و هزینه و منابع خود را صرف توسعه کسب‌وکارشان کنند. دیتابیس ابری مدیریت شده آروان‌کلاد با مزایایی همچون پیاده‌سازی سریع و آسان، بازیابی خودکار و نودهای پشتیبان (High Availability) دردسترس کاربران است.

سرور ابری آروان‌کلاد بستری است که در سریع ترین زمان ممکن زیرساخت کسب‌و‌کارها را مستقر می‌کند. این زیرساخت پایدار و منعطف است و می‌تواند پوشش‌دهنده‌ی انواع نیازهای سازمان‌ها در این زمینه باشد؛ مدیریت کامل فایروال و شبکه، تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان خودکار، وجود سیستم عامل‌های مختلف و توزیع بار می‌تواند راه‌کارهای متنوعی را برای استفاده‌کنندگان این محصول فراهم کند.

آروان‌کلاد بزرگ‌ترین ارایه‌دهنده‌ی محصول CDN (شبکه‌ی توزیع محتوا) براساس دامنه‌های استفاده‌کننده از اینماد ارزیابی شد. CDN آروان هشتمین CDN پرترافیک جهان است. این محصول درواقع شبکه‌ای متشکل از سرورهای مختلف در نقاط مختلف ایران و جهان است. این محصول پیش از ارسال از سوی کاربر می‌تواند به این سرویس‌های لبه برسد و محتوا را از همان منطقه‌ی جغرافیایی دریافت کنند. این مساله موجب می‌شود که سرعت و کیفیت دریافت درخواست، بهتر تجربه شود. علاوه بر این، محصول  CDN هم‌زمان با تجربه‌ی سرعت، با فایروال‌هایی تجربه‌ی امنیت و رفع حداکثری حملات را برای مشترکان ایجاد می‌کند.

 طبق جدیدترین تحقیق بازار آروان‌کلاد مشخص شده است که هرچه رتبه و وزن بازدید دامنه‌های یک شرکت در رده‌بندی بهتری باشد، استقبال و استفاده از CDN نیز در این شرکت‌ها افزایش می‌یابد. به این معنا استفاده از CDN و دیگر خدمات ابری در کشور را می‌توان به شرکت‌ها و صنایعی پیشنهاد داد که برای امنیت، سرعت و مدیریت داده‌های ابری خود ارزشمندی ویژه‌ای قایلند.

کانتینر ابری آروان‌کلاد: محصول کانتینر ابری یک پلتفرم پیشرفته برای مدیریت و اجرای اپلیکیشن‌ها در محیط‌های کانتینری است. این محصول به کاربران امکان می‌دهد تا اپلیکیشن‌های خود را با استفاده از Doker image، Helm Chart  و مانیفست بسازند و اجرا کنند. هم‌چنین، دسترسی به این پلتفرم از طریق ابزار Kubectl نیز ممکن است، که امکان مدیریت و کنترل کامل بر اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند. سهولت در پیاده‌سازی و مدیریت، مقیاس‌پذیری بالا، پایداری و اعتمادپذیری، افزایش بهره‌وری توسعه‌دهندگان، یکپارچگی و انعطاف‌پذیری  جزو مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول است. هم‌چنین قابلیت Multi Zone به‌زودی به این محصول اضافه خواهد شد.

آروان با این خانواده‌های محصولی تلاش می‌کند تا در لبه‌های تکنولوژی ابری گام بردارد. هم‌زمان در این تکنولوژی‌ها خود را هم‌پای تکنولوژی‌های جهانی به‌روز و سبد محصولی‌اش را متنوع کند. اهمیت این مساله در آن است که بدانیم بررسی روند پیشرفت کسب‌وکارها در کنار استقبال‌شان از زیرساخت‌های ابری در کشورهای مختلف ارتباطی معنادار دارد. به این معنا که با پیشرفته شدن صنایع، استقبال‌شان نسبت به زیرساخت ابری نیز افزایش می‌یابد و به همین دلیل میزان استقبال کشورها از زیرساخت ابری را از شاخص‌های پیشرفت و توسعه‌ی آن کشور به‌شمار می‌آورند.