پیش‌بینی بورس فردا 12 تیر 1403 / سکوت بازار سهام برای مشاهده اولین مناظره دور دوم

16:09 - 1403/04/11
اکوایران: بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری تغییر خیلی جدی را به خود ندید و بازار در پایان کار تنها با 2200 واحد مثبت کار را تمام کرد تا قبل از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی دوره دوم نامزدها به نوعی سکوت کرده باشد. تقریبا تیم اقتصادی و کابینه نامزدها برای بازار سرمایه مشخص شده است و صحبت‌های امشب نامزدها در مناظره می‌تواند مسیر بازار فردا و روزهای آتی را مشخص کند.

به گزارش اکوایران، ارزش بورس اوراق بهادار تهران در محدوده 7044 همتی قرار گرفت و ارزش معاملاتی نیز 4400 میلیارد تومان ثبت شد کمی بیشتر از روزهای و هفته های گذشته که دامنه نوسان در محدویت به سر می برد. پایگاه خبری بازار سرمایه از تعداد خالص خریداران و فروشندگان در هفته پیش (یکم تا ششم تیرماه) خبر داده است و عنوان کرده است که همچنان تعداد خریداران بازار سرمایه به طور خالص کمتر از 100 هزار کد معاملاتی است این آمار نشان می دهد که برای ششمین هفته متوالی است که رقم تعداد کدهای فعال خالص خریدار برای بازار سرمایه اعداد کمتر از 100 هزار کد فعال را نشان می‌دهد.

 

در بازار امروز گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملاتی را به خود گرفته است و این گروه با ارزش معاملاتی بیش از 157 میلیارد تومانی در جایگاه اول قرار گرفته است . گروه خودرویی بازار نیز 114 میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و بانکها نیز در رتبه سوم ایستادن و ارزش معاملاتی 97 میلیارد تومانی داشتند.

همچنان مهمترین بحث‌ها برای بازار سرمایه بر سر انتخابات است و اخبار و اطلاعیه داخلی شرکت ها به چشم نمی‌آید تا حتی که برخی از فعالان بازار سرمایه عنوان کرده‌اند که در صورتیکه که نامزد مد نظر آن بر کرسی مدیریت دولت چهاردهم قرار نگیرد از بازار خارج خواهند شد!

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت که اهالی بازار انتظار دارند بعد از مشخص شدن تیم اقتصادی دولت جدید با تخفیف ریسک‌های سیستماتیک، شاهد تسهیل فروش و صادرات شرکت‌های صادرات‌محور بورس تهران و افزایش سودآوری این شرکت‌ها باشند.

رییس بانک مرکزی عنوان کرده است که یکی از اهداف اساسی ما افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی بوده و اطمینان می‌دهم که ذخایر آزاد ارزی و ذخایر طلای بانک مرکزی در حال افزایش است. طبق آمار رسمی، هر سال میزان تخصیص و تامین ارز به بخش تولید افزایش یافته است. با راه‌ افتادن مرکز مبادله تسلط بیشتری بر بازار ارز داریم. فرزین به موضوع اشاره کرده است که وقتی تورم کنترل شده و کاهش پیدا کرده بخشی از آن به دلیل موفقیت سیاست ارزی بوده است.

این در حالی است که سی و پنجمین حراج شمش در مرکز مبادله طلای ایران رقم خورده است و حجم معاملات این تالار از مرز 5.8 تن گذشت و 5814 شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

بازار در روز یکشنبه با یک افت سخت مواجه شد و بیش از 23 هزار واحد از ارتفاع خود را کم کرد اما در ادامه و در روز جاری با تغییر 2200 واحدی مثبت ترمز این افت ها کشیده شد در این روزهای حساس سیاسی برای بازار کشور تنها راه کار برای بررسی اوضاع صبوری است تا وضعیت رییس دولت چهاردهم مشخص شود. البته تیم اقتصادی هر دو نامزد به طور غیر رسمی مشخص شده است و بازار امشب را نظاره‌گر اولین مناظره انتخاباتی برای دور دوم است و مسیر بازار به نوعی با صحبت های امشب مشخص خواهد شد. چرا که بازار سرمایه ، بازاری است که به سرعت به اخبار و اتفاقات واکنش نشان می دهد. 

برخی از فعالان بازار افت روز یکشنبه را غنیمت شمردن فرصت با دامنه نوسان باز برای خروج افراد با ریسک پذیری پایین بود تا حواشی اتفاقات چند روز آینده را در پرتفوی خود نداشته باشند. هر چند که در سه ماه ابتدایی فصل بهار 1403 به اندازه یک دهه برای بازار سرمایه اتفاقات و حواشی عجیب ایجاد شد.

پیش‌بینی بورس فردا 12 تیر 1403 / سکوت بازار سهام برای مشاهده اولین مناظره دور دوم1