فولاد مکران به کجا رسید؟

13:43 - 1400/01/25
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار می‌گوید: فولاد مکران با اعتبار ارزی 135میلیون یورو واعتبار ریالی 150میلیارد تومان از طریق منابع صندوق توسعه ملی وبخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است.

مانا: عبدالرحیم کردی با اعلام تولید سالانه 10میلیون تن فولاد در منطقه آزاد چابهار، به ثبت شعبه پسکو کره جنوبی «سومین فولاد سازی بزرگ دنیا» در منطقه آزاد چابهار و آغازساخت مجتمع فولادی این شرکت در چابهاراشاره کرد و گفت: فولاد مکران با پیشرفت بالا در مرحله نصب کوره است. فولاد مکران با اعتبار ارزی 135میلیون یورو واعتبار ریالی 150میلیارد تومان از طریق منابع صندوق توسعه ملی وبخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است.

وی با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی فولاد مکران تاکید کرد: این پروژه ملی هم اکنون در مرحله نصب کوره 4500 تنی است. به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار مهم‌ترین و مشکل‌ترین کار فونداسیون کوره است که این مرحله به پایان رسیده و فولاد مکران حداکثر تا 16ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. فولاد پسکو کره (سومین فولاد سازی بزرگ دنیا) در پسابرجام اقدام به ثبت شعبه وتضمین سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد کرده و در انتظار تایید مجوزهای زیست محیطی برای مشارکت‌وساخت مجتمع فولادی است.