نگاهی به تحولات قیمت انواع پلی‌اتیلن

13:24 - 1400/01/25
در هفته ای که گذشت شاهد رشد قیمت پلی اتیلن سبک در جنوب شرق آسیا تحت تاثیر رشد نسبی تقاضا بودیم اما در چین کماکان این محصول تحت تاثیر بالا بودن سطح ذخایر تحت فشار قرار داشت. تقاضای نه چندان قوی برای پلی اتیلن سبک خطی مانع از رشد قیمت این محصول در چین شد و در جنوب شرق آسیا نیز خریداران به طمع خرید در قیمت های پایین تر ، سطح فعالیت خود را در این هفته پایین آوردند و همین امر نیز به تضعیف قیمت این محصول منتهی شد. در این میان کاهش سطح ذخایر پلی اتیلن سنگین در بازار چین، رشد قیمت این محصول را در طول هفته به همراه داشت.

 

در هفته ای که گذشت شاهد رشد قیمت پلی اتیلن سبک در جنوب شرق آسیا تحت تاثیر رشد نسبی تقاضا بودیم اما در چین کماکان این محصول تحت تاثیر بالا بودن سطح ذخایر تحت فشار قرار داشت. تقاضای نه چندان قوی برای پلی اتیلن سبک خطی مانع از رشد قیمت این محصول در چین شد و در جنوب شرق آسیا نیز خریداران به طمع خرید در قیمت های پایین تر ، سطح فعالیت خود را در این هفته پایین آوردند  و همین امر نیز به تضعیف قیمت این محصول منتهی شد. در این میان کاهش سطح ذخایر پلی اتیلن سنگین در بازار چین، رشد قیمت این محصول را در طول هفته به همراه داشت.

بر طبق گزارش پلاتس پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا بدون تغییری ملموس در قیمت 1240 دلار در هر تن معامله شد. قیمت در جنوب شرق آسیا در قراردادهای سی اف آر با کاهشی 20 دلاری در سطح 1290 دلار گزارش می‌شود.

همچنین قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن تحت قراداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1130 دلار رسیده که این رقم نشان دهنده ثبات قیمت این محصول بوده است. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا شاهد افت 10 دلاری قیمت در طول هفته بودیم. این محصول در سطح 1190 دلار معامله شده است. قیمت در قراردادهای جنوب آسیا تغییر خاصی را تجربه نکرده و در سطح 1220 دلار قرار گرفته است.

در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با رشدی 15 دلاری به 1155 رسید. درقراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا قیمت بدون تغییر باقی ماند و در سطح 1160 دلار قرار گرفت. در قراردادهای جنوب آسیا نیز شاهد افت 10 دلاری قیمت بودیم. پلی اتیلن سبک د این منطقه به 1160 دلار رسید.