بالاترین قیمت زغال‌کک‌شو در 4 ماه اخیر

12:51 - 1400/01/25
با از سرگیری معاملات در بازارهای چین طی روز چهارشنبه پس از تعطیلی دو روز گذشته، شاهد جهش بیش از 7 درصدی قیمت زغال کک شو در قراردادهای آتی بودیم که عمده علت این امر نیز به اخلال در عرضه زغال سنگ در پی وقوع توفان دبی در استرالیا مرتبط است.
بالاترین قیمت زغال‌کک‌شو در 4 ماه اخیر

در معاملات صبح امروز بازار کالایی دالیان هر تن زغال کک شو برای تحویل در ماه می ‌با افزایشی بیش از 7 درصد به 197 دلار در هر تن رسید. پیشتر قیمت تا 198 دلار نیز بالا رفته بود. این بالاترین سطح قیمت در چهارماه گذشته به حساب می‌آید. قیمت زغال کک شو گرید پریمیوم استرالیا در قراردادهای آتی بازار سنگاپور نیز روز گذشته تا سطح 225 دلا بالا رفته بود. این محصول در  بازار سنگاپور طی دو روز گذشته 43 رصد رشد کرده است.

گفتنی است که توفان شدید د منطقه کویینزلند استرالیا علاوه بر مختل کردن روند تولید در تعداد ملموسی از معادن زغال سنگ، به خط ریلی اصلی انتقال این محصول به بنادر صادراتی این منطقه نیز آسیب جدی وارد ساخته است.

در پی توقف صادرات زغال کک شو استرالیا به چین، مشتریان چینی درحال تامین نیاز خود به این محصول از روسیه و مغولستان هستند.

 شایان ذکر است که بنابر اعلام موسسه استیل ایندکس قیمت زغال کک شو در بازار نقدی نیز طی دو روز گذشته با رشدی نزدیک به 16 درصد  به 178/8 دلار رسیده است. زغال سنگ حرارتی نیز در روز دوشنبه توانسته بود با افزایش قیمتی 6/2 درصدی به بیش از 88 دلار در هر تن برسد.