«وتوصا» به دنبال احقاق خود در سهام آلومینیوم ایران است

مجمع «وتوصا» با محوریت «فایرا»

12:23 - 1400/01/25
هیات مدیره سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران فعلا تصمیمی در خصوص بخشیده شدن دریافت سود 11 میلیارد تومانی از «فایرا» ندارد اما اعلام کرده: متناسب با رای دادگاه آلومینیوم ایران، میزان افزایش سرمایه «وتوصا» فرق می‌کند. این شرکت همچنین در خصوص پروژه ساختمانی «کوثر» قصد دارد بلوک A و B را به صورت تک واحدی و بلوک C و D را به صورت بلوکی و یکجا به‌فروش برساند.
مجمع «وتوصا» با محوریت «فایرا»

«وتوصا» گرفتار «فایرا»

یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی که در مجمع سالیانه به رای گذاشته شد، دریافت یا عدم دریافت سود سهام از شرکت آلومینیوم ایران بود. بعد از ارائه گزارش شرکت، رامین ربیعی؛ مديرعامل سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران درباره سود سهام «فايرا» می‌گوید: از سال گذشته «وتوصا» با كمك موكلان حقوقي در پي دريافت سود ١١ ميلياردتوماني «فايرا» بوده است. با توجه به اينكه جلسه دوم دادگاه در اسفندماه برگزار مي‌شود هيات مديره خواستار است تا آن زمان تصميمي در خصوص بخشش اين سود گرفته نشود، در همين رابطه سهامداران رای به تنفيذ اختيار هيات مديره دادند.

پروژه ساختمانی «کوثر»

مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران در خصوص پروژه ساختمانی «کوثر» نیز تاکید می‌کند: با وجود اینکه شرایط بازار مسکن در سال‌های اخیر با چالش‌های زیادی مواجه بوده‌ است، «وتوصا» توانست در پروژه کوثر موفق باشد. به طوریکه در سال مالی گذشته از 288 واحد 90 واحد را به فروش رسانده و تا امروز 103 واحد فروخته است. براساس تصمیم هیات مدیره، برنامه شرکت در خصوص این پروژه این است که بلوک  A و B را به صورت تک واحدی و بلوک C  و D   را بصورت بلوکی و یکجا به‌فروش برساند.

تقسیم سود 42 ریالی

در مجمع بخش دیگری از گزارش مربوط به تقسیم سود میان سهامداران بود، پیشنهاد هیات مدیره برای تقسیم سود پرداخت 10 درصد از سود خالص سال مالی شرکت بود. مدیران این شرکت اعلام کردند با توجه به توقف طولانی‌مدت نماد «فایرا» و اجرای پروژه ساختمانی، شرکت با وجود توانایی تقسیم سود مشکل نقدینگی دارد. برهمین اساس با تصویب اکثریت سهامداران 42ریال سود به ازای هر سهم (معادل 20 درصد کل سود محقق شده) میان سهامداران تقسیم شد.

افزایش سرمایه «وتوصا»

ربیعی در پایان این جلسه از افزایش سرمایه این شرکت در آینده‌ای نزدیک خبر داد. وی در این خصوص بیان کرد: این افزایش سرمایه از محل سود انباشته است که به‌صورت سهام جایزه به سهامداران تعلق می‌گیرد. وی در توضیح مقدار این افزایش سرمایه نیز گفت: با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن رای دادگاه در خصوص سود «فایرا»، رقم این افزایش سرمایه متفاوت است. برهمین اساس افزایش سرمایه از 190 میلیارد ریال به 220 میلیارد ریال می‌رسد که در صورت رای دادگاه به نفع آلومینیوم ایران، سرمایه «وتوصا» به 210 میلیارد ریال می‌رسد.