افتتاح طرح‌های «کگل»

12:18 - 1400/01/25
 مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اعلام کرد: با حضور رئیس‌جمهوری فردا (سه‌شنبه) طرح‌های بزرگ اقتصادی در منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر افتتاح می‌شود.

روابط عمومی معدنی و صنعتی گل‌گهر: به گفته ناصر طرح مگامدول اول کارخانه تولید آهن اسفنجی(گوهر) شركت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گهران شركت گهر انرژي به ظرفیت 332 مگاوات، انعقاد قرارداد طرح فولادسازی و نورد گرم به روش اسلب نازک شركت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و همچنین انعقاد قرارداد طرح احداث کارخانه احیای مستقیم شماره 2 شركت جهان فولاد، طرح‌هایی هستند که افتتاح می‌شوند. تقی‌زاده درباره طرح مگامدول اول کارخانه تولید آهن اسفنجی (احیای مستقیم) گفت: ظرفیت سالانه این طرح 1.7 میلیون تن است و برای راه‌اندازی آن در مجموع 3 هزار و 200 میلیارد ریال و 63 میلیون‌یورو سرمایه‌گذاری شده است. وی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی مواد اولیه (معدن و واحدهای کنسانتره و گندله‌سازی)، هزینه حمل‌و‌نقل به حداقل ممکن می‌رسد.

پیگیری پروانه‌های بهره‌برداری «کچاد» و «کگل»

البته دیروز کوروش پرویزیان؛ رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران همزمان با موضوع راه‌اندازی طرح‌های گل‌گهر در خصوص اقدام‌های بخش خصوصی برای بازپس گیری پروانه‌های بهره‌برداری دو معدن چادرملو و گل گهر گفت: بخش خصوصی پیگیر حقوق سهامداران سنگ آهنی است زیرا که در مورد بهره مالکانه دو شرکت چادرملو و گل‌گهر معتقدیم سهام این دو شرکت در زمان عرضه اولیه از مالکیت پروانه بهره‌برداری معادن برخوردار بودند، بنابراین این معادن مربوط به مردم هستند.