تغییر سود «کشرق»

11:44 - 1400/01/25
نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود از تاریخ 22 آذر ماه سال جاری متوقف شده که علت توقف، اعلام افزایش نرخ محصول‌های زغال سنگ ایران و تعدیل صورت‌های مالی «کشرق» است.

 ماین نیوز: به گفته علی نصیری؛ مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود وزیر صنعت، معدن و تجارت در تاریخ 21 آذرماه سال جاری در جلسه‌ای اعلام کرد: قیمت پایه زغال سنگ را 25 درصد افزایش خواهد یافت و قرار بر این بود که ظرف یک ماه این تصمیم به تصویب نهایی برسد و صورت‌های مالی شرکت‌های فعال در این حوزه نیز بر اساس اطلاعات جدید تعدیل یابد که چهارشنبه هفته گذشته این موضوع تصویب شد و در حال حاضر نیز گزارش‌های «کشرق» با در نظر گرفتن افزایش 25 درصدی قیمت پایه زغالسنگ در حال تهیه و تنظیم است.

به گفته نصیری افزایش 25 درصدی قیمت این محصول تاثیری بیش از 40 درصد بر سود جاری سال 95 شرکت خواهد داشت که اطلاعات دقیق آن به زودی و تا پایان هفته جاری روی سامانه کدال قرار خواهد گرفت.

شرکت شمال شرق شاهرود سال‌های 94 و 95 را با ظرفیت کامل فعالیت نکرده و این امر باعث افزایش تولید محصول‌های شرکت در سال 96 می‌شود که استارت آن از اسفندماه سال جاری زده خواهد شد. به طور کل در سال 95 میزان تولید شرکت حدود 45 هزار تن است که این عدد برای سال 96 به بیش از 130 هزار تن برنامه ریزی شده و با این توصیف شرایط برای سال آینده «کشرق» متفاوت خواهد شد.

نصیری همچنین خبر داده در روزهای آینده گزارش عملکرد واقعی 9 ماهه سال جاری و پیش بینی درآمد هر سهم سال جاری به سازمان ارائه خواهد شد تا نماد معاملاتی شرکت آماده بازگشایی شود.

بر مبنای صحبت‌های مدیرعامل شرکت شمال شرق شاهرود، برنامه افزایش نرخ از سال 94 مطرح شد و این نخستین بار بود که فعالان صنعت زغالسنگ سنگ ایران با یک انسجام و هماهنگی مناسب، به عنوان بخش تامین کننده زغال سنگ صنعت فولاد، موفق شدند تا در افزایش نرخ این محصول به توافق برسند. هرچند با وجود افزایش نرخ 25 درصدی زغال سنگ همچنان شاهد شکاف عمیق موجود در بین قیمت داخلی و جهانی این محصول هستیم اما به طور کلی این تصمیم و اجرای آن خواهد توانست صنعت را در سال 96 به سمت افزایش تولید و اشتغال حرکت دهد.