برنامه « تماوند » در زمان بازگشایی

14:03 - 1400/01/21
بازگشایی نماد تامین سرمایه دماوند پس از اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس و صلاحدید مدیران فرابورس در اسرع وقت انجام می شود.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از کدال، شرکت تأمین سرمایه دماوند اعلام کرد: مجوز تأسیس شرکت یک خرداد سال 98 از جانب شورای عالی بورس صادر شده و بر اساس قانون، شرکت باید در بازه زمانی 9 ماهه نزد اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسد بنابراین مهلت ثبت شرکت تا 30 بهمن سال گذشته بوده است.

باعنایت به اینکه پذیره نویسی سهام تأمین سرمایه دماوند در بازار سوم فرابورس یک بهمن سال 98 آغاز شد و در همان روز اول با استقبال سهامداران به اتمام رسید، شرکت بلافاصله اقدام به دعوت سهامداران برای حضور در مجمع موسس کرد. مجمع موسس 12 بهمن برگزار شد (حداقل 10 روز از زمان پذیره نویسی و آگهی دعوت به مجمع تا برگزاری باید فاصله زمانی وجود داشته باشد).

بنابراین پس از برگزاری مجمع موسس بدون فوت وقت تمامی مدارک و مستندات لازم جهت ثبت شرکت نزد اداره ثبت شرکت و موسسات غیرتجاری تهران ارسال شد و پیگیری های مستمر از جانب موسسین و سهامداران عمده جهت ثبت در اسرع وقت انجام پذیرفت.

اما با توجه به زمان بر بودن ثبت شرکت سهامی عام نزد اداره ثبت شرکت ها و مشکلات ناشی از بیماری کرونا با پیگیری های زیاد به عمل آمده، تأمین سرمایه دماوند 9 فروردین ماه نزد اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید.

باتوجه به اینکه ثبت شرکت در مهلت 9 ماهه انجام نشده بنابراین درخواست تمدید مجوز تأسیس توسط این شرکت در اسرع وقت به شورای عالی بورس ارسال شد و تمدید مجوز مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین بلافاصله پس از ثبت شرکت نزد اداره ثبت شرکت ها، درخواست ثبت تأمین سرمایه دماوند به عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس و درخواست اخذ مجوز فعالیت به سازمان بورس ارائه شده است.

بنابراین در راستای حفظ منافع سهامداران اقدامات لازم جهت بازگشایی نماد شرکت برای انجام معاملات ثانویه در حال انجام است و پس از اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس و با صلاحدید مدیران شرکت فرابورس در اسرع وقت نماد بازگشایی خواهد شد.