سرمایه‌گذار جدید پالایش آناهیتا کیست + جزییات

13:55 - 1400/01/21
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پالایشگاه آناهیتا که فاز بعدی ستاره خلیج فارس است، به عنوان سرمایه‌گذار ورود میکند.
سرمایه‌گذار جدید پالایش آناهیتا کیست + جزییات

تفاهم‌نامه همکاری قرارگاه سازندگی با شورای عالی مناطق آزاد منعقد شد

تفاهم نامه همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سازمان‌های مناطق آزاد با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در قالب پیمانکاری سرمایه‌گذاری و مشارکت منعقد شد.

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در این مراسم با اشاره به موضوع تفاهم‌نامه با منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: قرارگاه خاتم و مجموعه مناطق آزاد ارتباطات و همکاری خیلی خوبی را با یکدیگر دارند. اعتقاد ما این است که مناطق آزاد سهم بسیار بزرگی در توسعه کشور دارد و توسعه مناطق آزاد می‌تواند بستر مناسبی برای تولید، اشتغال، صادرات، جذب سرمایه و جذب تکنولوژی باشد.

 به گفته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تفاهم نامه در بخش های ساختمانی، عمرانی، تولیدات کشاورزی و بخشهای معدنی انجام خواهد شد که ظرفیت های خوبی در این زمینه وجود دارد و اگر بتوانیم در این مناطق جذب سرمایه کنیم حتماً می‌توانیم به اشتغال کشور کمک کنیم.

محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو نیز با بیان اینکه حضور قرارگاه سازندگی طبق سیاست‌های کلی کشور است، گفت: در جاهایی که امکان حضور بخش غیردولتی فراهم نیست و منابع و منابع وسیع نیاز دارد باید امکانات لجستیک فراهم شود.

وی با اشاره به حضور و مشارکت قرارگاه در بخش‌های عمران و آبادانی منطقه‌آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو ۱۳۰ کیلومتر مرز با ترکیه و مرز وسیع نیز با نخجوان داشته و در مسیر خود ۲۷۰ روستا را پوشش می‌دهد به همین دلیل در این تفاهمنامه قرار است زیرساخت‌های حمل و نقل و سایر مباحث انجام شود.

 

قرارگاه خاتم النبیا به عنوان سرمایه‌گذار در پالایشگاه آناهیتا حضور ‌می‌یابد

سعید محمد همچنین عصر یکشنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین مناطق آزاد و این قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اظهارداشت: بخش‌های مختلفی از دولت در حوزه سرمایه‌گذاری قرارگاه همکاری دارند. به عنوان مثال ما امروز ظرفیت خوبی در بخش آزادراهی با وزارت راه و شهرسازی داریم که کار سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام می‌دهیم. آزاد راه‌های زیادی است که امروز قرارگاه به عنوان سرمایه‌گذار در حال کار است که امسال هم دو آزادراه‌ها افتتاح خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به مشارکت قرارگاه در در سایر بخش‌ها مانند نفت و گاز عنوان کرد: قرارگاه خاتم النبیا در پالایشگاه آناهیتا که فاز بعدی ستاره خلیج فارس است قرارگاه به عنوان سرمایه‌گذار ورود خواهد کرد.

محمد خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی که یکی از موضوعات مهم اشتغال‌آفرین برای کشور است، تفاهمنامه خوبی با وزارت جهاد کشاورزی امضا کردیم که بتوانیم احیای اراضی داشته و آنها را به شرکت‌های تعاونی واگذار کنیم.

به گفته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در بحث الگوی کشت موفق و صنایع تبدیلی بتوانیم کمک و مساعدت کنیم که بخش  کشاورزی رونق بگیرد. در حوزه معدنی هم به همین صورت است.

وی همچنین گفت: در بخش معادن هم همکاری خوبی با وزارت صمت در زمینه اکتشاف‌ها و باز کردن معادن خیلی مهم در جنوب کرمان و اخیراً سیستان و بلوچستان داشتیم.

محمد تصریح کرد: در بخش‌های مختلف خصوصا درً مناطق مرزی هم همکاری هایی را با وزارت صمت شروع کردیم. من فکر می‌کنم قرارگاه به عنوان یک ظرفیت‌ساز جدید که بتواند ورود پیدا کند موجب می‌شود به نوعی یک اقتصاد مردم نهاد را  طراحی کند و مردم را بیشتر در پروژه‌های مهمی مثل بخش کشاورزی و معادن درگیر کند که شاید تا به امروز یک مقدار مغفول مانده است.

 عبدالرحیمی ادامه داد: این تفاهم نامه بخش‌های مانند کشاورزی، دامپروری و کسب و کار را نیز در برمی‌گیرد که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار نفر به آن اشتغال دارند. امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های قرارگاه استفاده کرده و عمران و آبادانی منطقه عملیاتی شود.

وی افزود: توسعه منطقه جزو ماموریت های اقتصاد ملی و پیوند آن با دیگر مناطق است همچنین بهره‌گیری از معادن منطقه و جلوگیری از خام فروشی و حرکت به سمت تولید ارزش افزوده بیشتر با مشارکت قرارگاه و سرمایه گذاری می تواند صورت بگیرد.