در پی محدودیت عرضه رقم خورد

بهترین عملکرد فولاد شانگهای در 8 ماه اخیر

12:50 - 1400/01/18
در پی رونق مجدد معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای، میلگرد فولادی بهترین عملکرد ماهانه خود را در هشت ماه اخیر تجربه کردد.
بهترین عملکرد فولاد شانگهای در 8 ماه اخیر

امروز بار دیگر روندی مثبت بر معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای حاکم شد به گونه‌ای که میلگرد توانست از سقف 5 سال و نیم اخیر خود عبور کند. پس از آنگه شهرداری تانشگان در اواخر هفته گذشته دستور تعطیلی یک هفته ای واحدهای سینترینگ و کوره های شفت شرکت‌ های فولادی را صادر کرد، مقامات شهر چانگژو در استان جیانگسو نیز در دستور العملی شرکت های فولادی، واحدهای ذوب مس و تولیدکنندگان محصولات شیمیایی را ملزم کردند که تا سوم آگوست تولید خود را متوقف کنند و یا سطح تولید را تا 50 درصد پایین بیاورند. اقدام اخیر برای غلبه بر مشکل آلودگی هوا اتخاذ شده است.

با در نظر گرفتن رشد قیمت امروز میلگرد ، این محصول با افزایش قیمتی 10 درصدی در ماه جولای مواجه شده که این عملکرد ماهانه از نوامبر سال گذشته تاکنون بی سابقه بوده است. رشد قیمت ماهانه نورد گرم نیز نزدیک به 4 درصد بوده است.

بدین ترتیب در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پرحجم‌ترین قرارداد با افزایشی به میزان 5 دلار در سطح 617 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان 6 دلار رشد کرد و به قیمت 610 دلار رسید.(نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/79 است).