چین به سوی اجرای برنامه محرک اقتصادی حرکت می‌کند؟

افزایش قیمت میلگرد و نورد گرم

10:18 - 1400/01/18
در پی افت ذخایر فولاد و سنگ‌آهن در چین و همچنین بالارفتن احتمال اجرای برنامه‌ محرک اقتصادی از سوی این کشور، قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای روندی صعودی را تجربه کرد.

در پایان هفته گذشته موسسه Mysteel در گزارشی اعلام کرد که میزان ذخایر محصولات فولادی در انبارهای معامله‌گران این کشور با کاهش هفتگی بیش از 154تن  به 10/1 میلیون تن رسیده است.  کاهش موجودی انبار فولاد در انبارهای معامله‌گران همواره به عنوان معیاری مهم در زمینه سطح تقاضا در بازار به شمار می‌رود. در عین حال میزان ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین روز جمعه به 153/4 میلیون تن رسید که این رقم نشان دهنده افتی 2/3 میلیون تنی در هفته اخیر است.

در این میان موسسه تحقیقاتی BMI در گزارشی اعلام کرد که با توجه به مشکلات پیش‌‌روی اقتصاد چین به ویژه بحث جنگ تجاری، انتظار می‌رود این کشور به سوی اجرای برنامه محرک اقتصادی حرکت کند. انتشار این خبر بر جو مثبت معاملات محصولات فولادی دامن زد.

بدین ترتیب در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پرحجم‌ترین قرارداد با افزایشی به میزان 10 دلار در سطح 594 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان 11 دلار رشد کرد و به قیمت 584 دلار رسید(نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/61 است).