افت فولاد شانگهای در سومین روز متوالی

08:53 - 1400/01/18
در پی افزایش تنش‌های تجاری میان آمریکا و دیگر اقتصاهای بزرگ جهان و همچنین رشد سطح ذخایر فولاد در بازارهای چین، محصولات فولادی برای سومین جلسه متوالی روندی نزولی  را در پیش گرفتند.
افت فولاد شانگهای در سومین روز متوالی

شب گذشته وزیر خزانه‌ داری آمریکا اعلام کرد محدودیت‌هایی که در زمینه تملک شرکت های آمریکایی وضع خواهد شد تنها مختص به چینی‌ها نبوده و شامل حال تمام کشورهایی می‌شود که قصد دارند تکنولوژی شرکت های آمریکایی را به سرقت ببرند.  روز دوشنبه خبر رسیده بود که وزرات خزانه‌داری آمریکا در حال تدوین قانونی برای ممنوعیت تملک شرکت‌های آمریکایی دارای تکنولوژی‌های صنعتی پیشرفته از سوی شرکت‌هایی است که مالیکت حداقل 25 درصد از آنها در اختیار چینی‌هاست. انتشار این خبر فضای ملتهبی را بر بازارهای مالی و کالایی در نقاط مختلف پدید. بازار آتی شانگهای نیز در این میان بی‌نصیب نماند و با شروع معاملات از بامداد امروز، شاهد عقبگرد قیمت محصولات فولادی در این بازار بودیم.

در عین حال موسسه  Mysteel در گزارشی اعلام کرد که در هفته منتهی به جمعه گذشته، سطح ذخایر محصولات فولادی در چین با افزایشی 110 هزار تنی به 10/1 میلیون تن رسیده است. انتشار این خبر از رو گذشته بازار محصولات فولادی را زیر فشار قرار داده است.

بدین ترتیب در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرارداد با کاهشی به میزان 7 دلار در سطح 581 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان 9 دلار افت کرد و به قیمت 561 دلار رسید(نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/55 است).