سایه جنگ تجاری آمریکا بر بازار نهاده‌های فولاد افتاد

صعود قابل ملاحظه قیمت آهن‌قراضه

07:30 - 1400/01/18
در هفته‌ای که گذشت قیمت آهن قراضه در بازار وارداتی ترکیه با رشدی قابل ملاحظه مواجه شد اما این محصول در بازار تایوان زیر فشار شدیدی قرار گرفت. وضع تعرفه بر واردات فولاد از سوی دولت آمریکا اصلی‌ترین محرک بازار قراضه در این هفته بود.
صعود قابل ملاحظه قیمت آهن‌قراضه

پس از اعلام تصمیم دولت آمریکا در زمینه وضع تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک، فولاد سازان ترکیه نسبت به افزایش صادرات به آمریکا و کسب بخشی از سهم بازار کشورهای اروپایی و آمریکایی امیدوار شدند. به تبع این امر نرخ تولید در واحدهای فولاسازی ترکیه افزایش یافت و تقاضا برای آهن قراضه نیز به میزان ملموسی بالا رفت.

در این میان به علت ضعیف بودن تقاضا برای محصولات نیمه ساخته فولادی در بازار داخلی تایوان، میزان خرید این محصول از سوی شرکت های فولادی باز هم کاهش یافت و همین امر افت ملموس قیمت آهن قراضه وارداتی را در پی داشت.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با رشدی بیش از 10 دلار در این هفته به 341 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید.

همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر ترکیه  11 دلار بالا رفت و در سطح 351 دلار قرار گرفت.

آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان 12 دلار ارزان شد و به محدوده 325 دلار رسید.

در این میان شاخص قیمت آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با رشد 6 دلاری در سطح 379 دلار معامله شد.