پرونده لبنی‌های متخلف در تعزیرات

07:14 - 1400/01/18
در حالی که هنوز سازمان حمایت هنوز تصمیم نهایی برای تعیین قیمت شیرخام و دیگر محصول‌های لبنی نگرفته است که پرونده برخی واحدهای تولیدی لبنی در خصوص افزایش قیمت به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.  

علیرضا رستمی؛ مدیر کل نظارت بر محصول‌های کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این مطلب تاکید دارد: پرونده تخلف واحدهایی که نسبت به افزایش قیمت محصول‌های لبنی اقدام کرده‌اند برای برخورد قانونی لازم به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال و احکامی نیز صادر شد. به گفته رستمی در صورت تداوم تخلف‌ها نیز پرونده‌های جدیدی تشکیل و به آن سازمان ارسال می‌شود.

از آنجا که لبنیات پر مصرف در زمره کالاهای گروه یک مصوبه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها قرار گرفت، بنابراین هرگونه تغییر قیمت این اقلام باید براساس مفاد مصوبه فوق الذکر انجام شود.

پیش‌تر هم اعلام شده بود با توجه به لزوم محاسبه و به لحاظ تاثیر در قیمت تمام شده محصول‌های لبنی، این سازمان نسبت به محاسبه و برآورد قیمت محصول‌های لبنی پرمصرف (شیر، ماست و پنیر) بر اساس اسناد و مدارک واحدهای تولیدی منتخب و طبق ضوابط قیمت‏گذاری اقدام و حاصل آن را برای تصمیم‏گیری به کارگروه تنظیم بازار ارایه داد.