با آغاز جنگ تجاری آمریکا با شرکای بزرگ این کشور رقم خورد

شاخص دلار در سراشیبی سقوط

02:03 - 1400/01/18
با بروز نگرانی در میان سرمایه گذاران در زمینه آغاز جنگ تجاری وسیع میان آمریکا و سایر اقتصادهای بزرگ جهان به تبع موضع‌گیری دولت ترامپ برای وضع تعرفه بر روی واردات برخی از کالاهای صنعتی استراتژیک، شاخص دلار از شب گذشته تضعیف شده و از اوج پنج هفته اخیر فاصله گرفته است.
شاخص دلار در سراشیبی سقوط

شب گذشته رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که این کشور به زودی موضوع اعمال تعرفه بر واردات فولا د آلومینیوم را به اجرا خواهد گذاشت. وی در این زمینه اعلام که به احتمال قوی هفته آینده موضوع اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی بر واردات آلومینیوم به صورت رسمی ابلاغ خواهد شد.

در پی انتشار این خبر نگرانی هایی در زمینه وقوع جنگ تجاری وسیعی میان ایالات متحده با شرکای بزرگی همچون چین، اروپا و کانادا در میان سرمایه گذاران شکل گرفت و همین امر نیز دلار را در برابر ارزهای مطرح جهان تضعیف کرد. تمایل دولت کنونی ایالات متحده در زمینه اعمال سیاست های حمایت‌گرایانه اقتصادی، چشم انداز مبهمی را پیش روی فعالان اقتصادی به ویژه فعالان بازار ارز قرار داده است.

تا این لحظه از معاملات روز جمعه شاخص دلار با افتی 0/12 درصدی به 90/21 واحد رسیده است.این نمار شب گذشته نیز 0/4  درصد کاهش یافت.