با افزایش تولید در چین روی داد

کاهش مختصر قیمت فولاد شانگهای

23:38 - 1400/01/17
با وجود رشد قیمت محصولات فولادی در معاملات صبح امروز بازار آتی شانگهای، این محصولات در جلسه معاملاتی ظهر دوشنبه به تبع انتشار خبر افزایش تولید فولاد چین به محدوده منفی وارد شدند.
کاهش مختصر قیمت فولاد شانگهای

پس از افت قیمت محصولات فولادی در در اواخر هفته گذشته، قیمت‌ها در معاملات صبح امروز بازار آتی شانگهای به تبع افزایش سطح خرید تکنسیکال افزایش یافت. تداوم رشد قیمت نهاده‌ها به ویژه سنگ آهن در هفته پیشین نیز در ایجاد چشم انداز افزایش قیمت در بازار فولاد تاثیرگذار بود.

این روند اما چندان دوام نیاورد و با انتشار خبری از سوی اتحادیه آهن و فولاد چین مبنی بر افزایش تولید فولاد خام این کشور در 10 روز پایانی دسامبر، قیمت‌ها در مسیر نزولی قرار گرفتند. همچنین گزارش بانک مرکزی چین در پایان هفته مبنی بر اعطای 584 میلیادر یوان وام جدید در ماه دسامبر از سوی سیستم بانکی این کشور نیز عامل دیگری در تضعیف قیمت‌ها بود. میزان وام اعطایی از سوی سیستم بانکی بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده و همین امر نیز چشم انداز بروز محدودیت نقدینگی را برای واحدهای اقتصادی پدید آورده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با کاهشی بیش از 2 دلار در سطح 597 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 1/5 دلار افت کرد و به قیمت 590 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/42 است).