مشتریان احتمالی « خودرو »

22:01 - 1400/01/17
سرمایه‌گذاری سمند در حالی اعلامیه فروش بلوک حدودا 15.85 درصدی خودرو را منتشر کرده که از قطعه‌سازان به‌عنوان جدی‌ترین مشتریان آن‌ها یاد می‌شود. طبق اعلام سرمایه‌گذاری سمند، سهام ایران خودرو برای واگذاری به بخش خصوصی، به مزایده گذاشته شده و سهام حدود 15.85 درصدی آن به بالاترین و البته موجه‌ترین پیشنهاد فروخته خواهد شد.

دنیای اقتصاد: هرچند قیمت پایه هر سهم 402.4 تومان اعلام شده اما ازآنجا که سهام مورد نظر به مزایده گذاشته شده، این احتمال وجود دارد که با قیمتی بالاتر خریداری شود. اگر چه رسما نامی از مشتریان سهام ایران خودرو برده نشده، با این حال منابع آگاه تاکید می‌کنند غول‌های قطعه‌سازی یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای تصاحب این بلوک گران‌قیمت به‌شمار می‌روند.

استدلال منابع آگاه این است که قطعه‌سازان، هم از این جنبه که به هر حال بخشی مهم از زنجیره خودروسازی به‌شمار می‌روند و هم از این حیث که از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند، در مجموع شرایط لازم برای خرید سهام موردنظر را دارند. هرچه هست، به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری سمند مطابق اصل ۴۴ و در راستای خصوصی‌سازی، اقدام به انتشار اعلامیه واگذاری ایران خودرو کرده و باید منتظر ماند و دید در نهایت این سهام نصیب چه کسانی خواهد شد؟

 به‌نظر می‌رسد مشابه اتفاقی که در ایران‌خودرو رخ داده، تا چندی دیگر در سایپا هم رخ خواهد داد، چه آنکه این شرکت نیز طبق قانون، تکلیف سهام خود را برای واگذاری به بخش خصوصی مشخص خواهد کرد.

آگهی جزئیات عرضه عمومی سهام

در همین رابطه بخوانید:‌ صحبت‌های نایب رییس هیات مدیره ایران خودرو