در پی رشد ملموس قیمت فولاد در شانگهای روی داد

جهش قیمت سنگ‌آهن و زغال کک‌شو در بازار دالیان

20:31 - 1400/01/17
با آغاز معاملات هفتگی در بازارهای آتی چین، قیمت فولاد رشدی ملموسی را تجربه کرد و همین امر نیز به جهش قیمت سنگ آهن و زغال کک شو منجر شد.
جهش قیمت سنگ‌آهن و زغال کک‌شو در بازار دالیان

معاملات محصولات فولادی در روز دوشنبه نیز همانند اواخر هفته گذشته پر رونق پیگیری شد و قیمت این محصولات در بازار آتی شانگهای رشدی ملموس را تجربه کرد. افزایش بیش از پیش سختگیری های حکومت چین به ویژه در شهر تانگشان در زمینه تولید فولاد در این شهر ، قیمت محصولات فولادی بارز هم در مسیر صعودی قرار گرفت. شهرداری تانگشان هفته گذشته جزئیات جدیدی از برنامه کاهش تولید صنایع آلاینده را منتشر کرد.

با رشد قیمت محصولات فولادی، قیمت سنگ آهن و زغال کک شو نیز در معاملات آتی بازار کالایی دالیان تحریک شد. با وجود اینکه انتظار می رود با کاهش تولید فولاد سطح تقاضا برای این محصولات نیز کاهش یابد، اما به صورت مقطعی با جهش قیمت ها در بازار آتی شانگهای عموما شاهد رشد قیمت سنگ آهن و زغال کک شو در بازار کالایی دالیان هستیم. امروز قیمت سنگ آهن در پر حجم ترین قرارداد آتی بازار کالایی دالیان بیش از 5 درصد گران شد و از مرز 70 دلار فراتر رفت . زغا کک شو نیز با رشدی 4 درصدی به 177 دلار رسید.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی به میزان 14 دلار در سطح 594 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه بیش از 10 دلار رشد کرد و به قیمت 565 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/63 است).