محصول جدید « خزامیا »

17:45 - 1400/01/17
مگاپلتفرم دیلی با قابلیت تولید کامیونت،مینی بوس،ون مسافری و آمبولانس است که زامیاد با شرکت ایویکو در حال مذاکره برای انعقاد تفاهم نامه و تولید این محصول در کشور است.

دستورکارهای زامیاد

زامیاد برای ارتقای خودروی نیسان آبی براساس استانداردهای جدید به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داشت که همین موضوع باعث شد این شرکت به سمت محصول‌های جدید برود و در حال حاضر محصول جدید پادرا در حال تولید است.

به گفته فریدون حمیدی؛ مدیرعامل زامیاد محصول پادرا ۲ در دستور کار است و در آینده وارد بازار می‌شود. زامیاد همچنین محصول جدید دیگری در حال حاضر با عنوان پلت فرم f22 در دستور کار دارد.

زامیاد با توجه به علاقه بازار به خودروهای دوگانه سوز، در حال کار روی موتور خودرو پادرا است و پروژه‌ای تعریف کرده تا موتور این خودرو دوگانه سوز شود. مدیران «خزامیا» امیدوارند در ۲ ماه دیگر موتور دوگانه سوز و در آینده نزدیک موتور دیزل این خودرو تولید و وارد بازار شود.

همکاری با ایویکو

حمیدی در خصوص همکاری با ایویکو می‌گوید: مذاکرات خوبی با این شرکت آغاز شده؛ به طوریکه «خزامیا» در سال گذشته توانست ۲۵۰ دستگاه خودرو سنگین از این شرکت تولید و عرضه کند و امسال نیز برنامه افزایش تولید دارد.

در حال حاضر عرضه ۳۰۰ دستگاه ون ایویکو در دستور کار است که ۱۰۰ دستگاه از این تعداد با همکاری شهرداری برای معلولان مناسب سازی شده و ۲۰۰ دستگاه دیگر هم بر اساس نیاز مشتریان به بازار عرضه می‌شود.

مذاکره برای محصول جدید

زامیاد در حال مذاکره برای محصول جدید «دیلی» است، این محصول خانواده‌ای از گروه ایویکو است که روی این پلتفرم کامیونت، مینی بوس، ون مسافری و آمبولانس تولید می‌شود و در حال مذاکره برای انعقاد تفاهم‌نامه با ایویکو است.

مسئولان «خزامیا» امیدوارند اواخر شهریورماه، این تفاهم نامه امضا و در اینصورت مراحل اجرایی آن تا اواخر سال جاری انجام شود.

زامیاد پیش از این همچنین یک قرارداد سه جانبه با بانک اقتصاد نوین و سازمان راهداری کشور قراردادی منعقد کرد که برای خودروهای جدید استرالیس مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد عرضه شد.