در پی اعلام اعتصاب کارگران معدن مس پرو رخ داد:

بازگشت فلزات پایه به مدار صعود

17:11 - 1400/01/17
پس از بهبود معاملات فلزات پایه در عصر روز گذشته، این محصولات روند قیمتی مبهم را در صبح چهارشنبه تجربه کردند . بازگشت شاخص دلار به محدوده مثبت فشار نسبی را بر معاملات فلزات پدید  آورد اما در ادامه با اعلام تصمیم کارگران معادن پرو برای آغاز اعتصاب، حمایت نسبی از قیمت ها به عمل آمد.
بازگشت فلزات پایه به مدار صعود

 در پی افت شدید ارزش دلار در شب گذشته به تبع اعلام مخالف صزیح سه نماینده جمهوری خواه با طرح رئیس  نمایندگان جمهوری خواهان مجلس سنا برای لغو قانون اوباماکر  و افزایش نگرانی‌های جدی  در زمینه محل تامین هزینه‌های طرح کاهش مالیات‌های دولت ترامپ ، ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان سقوط شدیدی را تجربه کرد و همین امر نیز به فضای رو به افول بازار فلزات پایه جان تازه ای بخشید.

این روند اما با بازگشت دلار به مدار صعود در صبح امروز فروکش کرد و برخی از محصولات معاملاتی در مسیر نزولی قرار گرفتند.

در این میان کارگران معادن عضو فدراسیون ملی معادن، فلزکاری و فولاد پرو قصد دارند از امروز در حمایت از تصمیم اتحادیه های کارگری این کشور برای اعتراض به تغیرات قانون کار این کشور دست به اعتصاب نامحدود بزنند که همین امر نیز منجر به حمایت نسبی از فلزات شد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/2 درصدی در سطح 6017 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/1 درصدی در سطح 1933 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی مختصر در سطح 2272 دلار قرار گرفته و قیمت روی کمی رشد کده و در سطح 2796 دلار گزارش می‌شود.   

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان 0/1 درصد ارزان شده شده و روی نیز کاهش قیمتی به میزان 0/94 را تجربه کرده است.  همچنین سرب 1/2 درصد افت کرده و در این میان آلومینیوم افزایش قیمتی 0/2 درصدی را به ثبت رسانده است.