قرارداد ایدرو با رنو در دو ماه آینده؟

16:58 - 1400/01/17
ایدرو از یک سال گذشته مذاکره با رنو را در دستور کار قرارداده و هدف از این مذاکرات را علاوه بر تولید محصول مشترک با این خودروساز فرانسوی، ورود تکنولوژی و بومی‌سازی آن اعلام کرده اما با وجود این، این مذاکرات هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است که به گفته مقام‌های سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران تا پایان دولت یازدهم وضعیت آن تعیین تکلیف می‌شود.

 در حالی که قرار بود قرارداد خودرویی ایدرو با رنو در اواخر سال ۱۳۹۵ به امضا برسد اما با طولانی شدن روند مذاکرات خبرها حاکی از نهایی شدن این قرارداد در سه ماهه ابتدایی سال جاری بود که مجددا این مذاکرات به نتیجه نرسید تا کماکان نتیجه پرونده ایدرو با رنو مشخص نباشد. در این میان معاون برنامه‌ریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از نتیجه نهایی پرونده مذکور تا پایان دولت یازدهم خبر داد.

ابوالفضل کیانی در گفت‌وگو با «ایسنا» در ارتباط با علت طولانی شدن روند مذاکرات قرارداد خودرویی ایدرو و رنو می‌گوید سرمایه‌گذاری مشترک ایدرو با رنو مدنظر قرار گرفته و مذاکرات طولانی انجام شده است که با نزدیک شدن به مراحل پایانی کار پیش‌بینی شده قرارداد همکاری مشترک به زودی منعقد شود. این نخستین بار است که ایدرو به صورت مستقیم با یک بنگاه خودروسازی وارد همکاری شده است. ایدرو امیدوار است داخلی‌سازی تکنولوژی و بومی‌سازی را با همکاری با رنو صورت دهد و با صادرات ۳۰ درصدی برند مشترک در بازارهای بین‌المللی به عرضه درآید.