تایید تخلف برخی از روغنی‌ها

16:40 - 1400/01/17
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تخلف برخی شرکت‌های روغنی در برداشت از روغن‌های امانی شرکت بازرگانی دولتی را تایید کرد.

تایید تخلف 

یزدان سیف امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سال گذشته شاهد تخلفاتی از سوی بخش خصوصی که وظیفه نگهداری امانی روغن‌های ذخیره استراتژیک شرکت بازرگانی دولتی را برعهده داشته و حتی طی بازرسی‌ها فک پلمپ این روغن‌ها گزارش شده، ‌با تأیید این موضوع تصریح کرد: دولت تصمیم دارد تصدی‌هایش را واگذار کند و در کنار آن باید نظام‌های کنترل کیفیت خود را هم ارتقا دهد.

مطالبات کلزا

سیف همچنین در مورد خرید تضمینی دانه‌های روغنی تصریح کرد: تا به امروز 140 هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است. سیف در مورد نحوه پرداخت پول کلزا گفت: در مورد کلزا هم کشاورزان 80 درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

واگذاری غله‌ای‌ها

وی در مورد اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی هم گفت: به دنبال بالا بردن بهره‌وری در کل اقتصاد کشور هستیم و 14 شرکت غله منطقه‌ای قرار است به‌مرور واگذار شود که اکنون شرکت غله منطقه 7 و 13 واگذار شده است.

عرضه از طریق بورس

این مقام مسئول همچنین از استراتژی شرکت بازرگانی دولتی برای عرضه تمام کالاها از طریق بورس خبر داد و گفت: ماده 36 برنامه ششم بر این موضوع تأکید دارد که سیاست‌گذار تمام تلاش خود را برای فروش تمام کالاها از طریق بورس انجام دهد و امیدواریم در سال 97 نظام خرید تضیمنی را در بورس مستقر کنیم، کمااینکه گندم 4 استان زنجان، اردبیل، خراسان شمالی و استان مرکزی هم‌اکنون از طریق بورس به فروش می‌رسد.