هدف‌گذاری «ذوب» در توليد محصول جدید

16:22 - 1400/01/17
ذوب آهن اصفهان در حالی از موفقیت اجرای یکی از پروژه‌های کاهش قیمت تمام شده در تولید محصول‌هایش خبر داده که این شرکت تولید پروفیل‌های H به سایز 300 میلی‌متر را در دستور کار دارد.

برتری پروفیل‌های جدید

محمد امين يوسف‌زاده؛ سرپرست كارگاه نورد 650  ذوب آهن اصفهان در خصوص توليد تيرآهن بال پهن این شرکت گفت: نخستین توليد آزمايشي H در نورد 650 در پنجم تيرماه سال 86 و با سايز 0H16  آغاز شد و در مقطع فعلي تا سايز H200 در دو گروه معمولي و سبك به توليد انبوه رسانده و به بازار عرضه شده است. به گفته یوسف‌زاده در حال حاضر عمده توليد كارگاه نورد 650،‌ صادراتي و به مقصد اروپا است. این مقام مسئول تصریح کرد: همزمان با طرح توليد ريل ملی در «ذوب» تصميم گرفته شده كارگاه از سبك نورد ناپيوسته به نورد تاندم ميل تجهيز و تغيير داده شود كه با تكميل آن به‌زودي توليد H به سايز 300 ميلي‌متر آغاز می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برتری پروفيل هاي H نسبت به بتن مسلح تاکید کرد: تمام مراحل توليد محصول براساس استاندارد و با دقت بالا كنترل مي‌شود. این در حالی است که توليد تيرآهن بال پهن هيچ گونه تبعات زيست محيطي ندارد.

پروژه کاهش قیمت تمام شده

براساس گزارش اخیر ذوب‌آهن این شرکت در راستاي كاهش قيمت تمام شده محصول‌ها پروژه HMR را با موفقیت به اجرا رسانده است. در مبدل (کنورتور؛ converter) مصرف قراضه یا شارژ فلزی با پارامتر (HMR (Hot Metal Ratio سنجیده مي‌شود؛ هرچه این پارامتر کمتر باشد با توجه به آنکه قیمت چدن مذاب حدوداً دو برابر قیمت قراضه است، بهره وری اقتصادی کنورتور بیشتر خواهد بود.