تداوم خروج سرمایه در روزهای رشد شاخص بورس

14:34 - 1403/06/06
اکوایران: در روزی که شاخص‌های بورس تهران به رشد ادامه داد، خروج سرمایه نیز تداوم داشت.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه 6 شهریور ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 4 هزار و 751 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 68 هزار و 23 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش هزار و 389 واحدی در رقم 644 هزار و 978 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 37 واحد رشد کرد به رقم 20 هزار و 944 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 231 واحد به سطح 111 هزار و 23 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 134 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 16 میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای فولاد، ذوب، شستا و افق بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وبانک، دپارس، تاصیکو، ونوین و تاپیکو تعلق داشت.

تداوم خروج سرمایه در روزهای رشد شاخص بورس1

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای شبندر، شتران، تاصیکو و فولاد نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای فملی، بوعلی و اخابر نمادهای قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای خاور، فصبا و ساوه بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای مادیرا، فرابورس و بپاس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز فزر، وهامون و فنر بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات‌

امروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد 24 درصدی نسبت به روز شنبه به رقم 2 هزار و 561 میلیارد تومان افزایش یافت.

جدول ارزش معاملات‌

امروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد اندک یک درصدی نسبت به روز شنبه به رقم 2 هزار و 62 میلیارد تومان افزایش یافت.

در معاملات امروز نماد فخاس بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 70 میلیارد تومان بود. 

پس از فخاس، فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و ذوب رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شستا و افق در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد یک میلیارد و 10 میلیون و 5 هزار و 364 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به فخاس تعلق داشت. دو نماد وبملت و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 172 نماد صف خرید داشتند و 174 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 482 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 4 درصدی به رقم 417 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

تداوم خروج سرمایه در روزهای رشد شاخص بورس0