سبزپوشی شاخص کل بعد از 7 روز کاری/ افزایش حقوق 40 درصدی محقق می‌شود؟

12:20 - 1402/11/07
‌با توجه به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق که منجر به افزایش ۳۰ الی ۴۰ درصدی حقوق حداقل بگیران دولتی شده، به نظر می‌رسد زمینه برای افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم فراهم شده و این به عنوان اولین قدم برای افزایش 40 درصدی حقوق کارگران محسوب می‌شود.

در هفته گذشته و در دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ۵ کیلوگرم شمش با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان برای هر قطعه یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار مورد معامله قرار گرفت.

همچنین مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد یکشنبه(فردا) ۸ بهمن ماه در سومین حراج حضوری مرکز مبادله ارز و طلا، ۱۴۵ شمش طلای یک کیلو‌گرمی عرضه می‌شود.

رئیس کل گمرک اعلام کرذ: دی ماه امسال ۵.۴ تن شمش طلا به ارزش ۳۵۲ میلیون دلار وارد کشور شده است. با این حساب  مجموع طلاهای وارد شده  از ابتدای سال جاری به  ۲۴.۵ تن می‌رسد. طلاهایی که ارزشی معادل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار دارند و  معادل  ۲.9 درصد از ارزش کل واردات را به خود اختصاص داده است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نیز پس از یک هفته کاری بد که افت تا 2.1 میلیون واحدی را نیز تجربه کرده بود در آخرین روز کاری هفته قبل توانست مثبت شود.