جذب بیش از 287 میلیارد تومان پول حقیقی به عرضه اولیه نخریس!

12:26 - 1402/10/24
بازار سهام فرابورس ایران در هشت روز معاملاتی اخیر شاهد ورود بیش از 287 میلیارد تومان پول حقیقی به سهام نخریس بوده است.

بازار سهام در دی ماه امسال سهام اولیه با اهمیتی را از سوی بازار فرابورس ایران عرضه عمومی کرد. نکته قابل توجه در عرضه اولیه سهام شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان زمان این عرضه بود که بخشی از فعالان بازار سهام با عرضه اولیه سهام در شرایط رکودی معاملات مخالف بودند.

با این وجود سهام نخریس پس از عرضه اولیه خصوصی و عمومی از استقبال بالای کد‌های حقیقی بهره‌مند شد و طی هشت روز معاملاتی شاهد ورود بیش از 287 میلیارد تومان پول حقیقی به سهام این شرکت بودیم. حال پس از گذشت 8 روز، سهام نخریس از قیمت 6 هزار و 100 تومان به قیمت 9 هزار و 475 تومان رسیده است و بازدهی 55.3 درصدی به همراه داشته است.

جذب بیش از 287 میلیارد تومان پول حقیقی به عرضه اولیه نخریس!1

آتش زیر خاکستر در ۲۰۲۴

در مرحله اول عرضه اولیه، ۱۲ میلیون سهم نخریس به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارائه شد و در این مرحله هر سهم نخریس ۶۴۳۶.۷ تومان، قیمت پیدا کرد که ۷۲ صندوق سرمایه‌گذاری این سهم را خریداری کردند.

در مرحله دوم عرضه اولیه ، ۸ درصد از سهام به سایر سرمایه‌گذاران به قیمت ثابت 6436.7 تومان برای هر سهم فروخته شد. این قیمت ثابت بر اساس قیمت کشف‌شده در مرحله اول حراج بود. در این مرحله، ۱۷۷۰ سرمایه‌گذار حقوقی و ۹۵۰ هزار و ۸۴ کد حقیقی، سهام شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان را خریداری کردند؛ در نتیجه به هر کد حقیقی 28 سهم به ارزش حدودی 180 هزارتومان اختصاص یافت.

سازمان آستان قدس رضوی، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران و صندوق سرمایه‌گذاری فخر رضوی سه سهامدار عمده شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان بشمار می‌روند که سازمان آستان قدس رضوی به تنهایی بیش از 61 درصد از سهام نخریس را در اختیار دارد.